سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
امام جمعه کامیاران

حوزه/ حجت الاسلام زارعی گفت: از مهم‌ترین مشکلات کامیاران بحث اسناد مالکیت شهر است و مساله ثبت اسناد مالکیتی خانه‌های مسکونی عامل نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه کامیاران در استان کردستان اظهار داشت: از مهم‌ترین مشکلات کامیاران بحث اسناد مالکیت شهر است و مساله ثبت اسناد مالکیتی خانه‌های مسکونی عامل نارضایتی مردم شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه سند کل شهر کامیاران به اسم چند مالک است و مردم برای نقل و انتقالات و گرفتن سند تک برگ مشکل دارند، گفت: ۱۳۱۳ سند در کامیاران به نام چند مالک ثبت شده و هر شهروندی که بخواهد سندش را ثبت کند، مجبور است رضایت این مالکین را بگیرد و اگر هر کدام از مالکین روی تقاضای ثبت اعتراض بزنند، باعث جلوگیری از این کار می‌شود.

امام جمعه کامیاران یادآور شد: یک خلأ قانونی در این باره وجود دارد که باعث کلاف سردرگمی شده، در سفر وزیر کشور سابق این معضل گزارش داده شد، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

حجت الاسلام زارعی خاطرنشان کرد: یکی از این مالکین به نام احمدخان وکیل بود که اموالش در سال ۸۵ نامشروع تشخیص داده شد، این اموال تحت مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته و این ستاد هم اکنون یکی از مالکین کامیاران محسوب می‌شود.

وی فقدان کمربندی را یکی دیگر از مشکلات شهرستان کامیاران عنوان کرد و ادامه داد: ماشین‌های سنگین که وارد شهر می‌شوند، از داخل شهر عبور می‌کنند و سر و صدای آن‌ها باعث اذیت و آزار مردم شده و سنگینی کامیون‌ها علاوه بر اینکه باعث استهلاکت جاده‌ها شده، به نمای برخی خانه‌های اطراف مرکز شهر نیز آسیب وارد کرده است.

امام جمعه کامیاران با اشاره به قطعی گسترده آب آشامیدنی کامیاران، ابراز کرد: در فصل تابستان در برخی محلات فقط یک الی دو ساعت آب وصل است.

وی اظهار کرد: سد گاوشان داخل کامیاران است، اما به دلیل اینکه اختیار آن در دست کرمانشاه است، کشاورزان منطقه از حق آب کمی برخوردار هستند که این هم باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

حجت الاسلام زارعی بیان کرد: در شهرستان کامیاران بیمارستان وجود ندارد و شهروندان مجبور هستند بیماران خود را به کردستان یا کرمانشاه منتقل کنند، با اینکه پروژه بیمارستان در کامیاران سال‌های زیادی است کلنگ‌زنی شده و محل آن مشخص است، اما همچنان بلاتکلیف باقی مانده و هزینه‌هایی که برای آن تصویب شده عودت می‌خورد.

امام جمعه کامیاران این شهرستان را قطب کشاورزی و تولید توت فرنگی و گوجه فرنگی عنوان کرد و گفت: باید از نبود کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی ابراز تأسف کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان کامیاران مجبور هستند گوجه‌ها را برای فرآوری به استان‌های دیگر منتقل کنند که در طول مسیر به دلیل جدا شدن آب از گوجه‌ها وزن محصولات پایین آمده و کشاورزان متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha