جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
طباطبایی

حوزه / آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برخی از امور مانند اخذ عوارض جاده‌ای و یا خط کشی جاده‌ها را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد، چرا که دولت به خودی خود درآمد ندارد و راه درآمد آن تنها از طریق مالیات و فروش نفت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در دیدار با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ضمن قدردانی از تلاش‌های این سازمان در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین و جابه جایی زائرین اربعین حسینی، اظهار داشت: در ایام اربعین اصفهان به خوبی عمل کرد و پیش آمدی رخ نداد و این تعداد مسافر جا به جا شد که جای شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، به وضعیت نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: یکی از اموری که همواره درباره آن فکر می‌کنیم و متاسفانه در خصوص آن اشتباه عمل می‌شود، نرخ گذاری برای راننده است، چرا که طی یک سال حساب افزایش قیمت اجناس را نکرده و این تورم شامل قطعات و لوازم نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: البته این تورم نیز دلیل دارد و علت آن بی‌ارزش شدن پول کشور است، لذا با این نحوه نرخ گذاری مخالف هستیم و باید برای نرخ گذاری تمام جزییات و تورم سالانه در نظر گرفته شود، البته در عین حال کار خوب و ارزشمندی نیز در جمهوری اسلامی برای رانندگان انجام شد و آن بیمه کردن رانندگان بود.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه مسئله حمل و نقل یکی از امور اقتصادی مهم و پایه اقتصاد است، ابراز کرد: افزایش جمعیت و چاپ بی‌رویه پول سبب تورم در هر کشوری می‌شود و به طبع هر کشوری اولویت‌ها را باید در نظر بگیرد، هر رییس جمهوری که بر سر کار می‌آید در بین همه مسائل، امور دارای اولویت را پیگیری می‌کند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد، واگذاری برخی از امور در سازمان حمل و نقل جاده‌ای به بخش خصوصی را مهم دانست و اظهار کرد: برخی از امور مانند اخذ عوارض جاده‌ای و یا خط کشی جاده‌ها را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد، چرا که دولت به خودی خود درآمد ندارد و راه درآمد آن تنها از طریق مالیات و فروش نفت است.

عضو خبرگان رهبری، توانایی اداره کشور را نشانه قدرت اسلام در مدیریت عنوان کرد و گفت: باید به دولت کمک کرد تا به دنیای غرب بفهمانیم که اسلام می‌تواند با کار نیروهای جهادی و مردم خود، کشور را اداره کند.

وی اضافه کرد: قرآن کریم نیز درباره راضی نشدن یهود و نصاری از مسلمین هشدار داده و می‌فرماید " ولن ترضی عنک الیهود ولا النصری حتی تتبع ملتهم".

امام جمعه اصفهان، خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند اگر با آمریکا باشیم وضع کشور بهتر می‌شود اما این کلام درست نیست، زیرا کشورهایی که اکنون با آمریکا هم پیمان هستند هیچ چیز از خود ندارند، آنها با اصل دین ما مخالف هستند و تا تابع آنها نشویم از ما راضی نخواهند شد.

در ابتدای این دیدار نیز فرزاد دادخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل در استان ارائه کرد و ادامه داد: استان اصفهان استان پهناوری است که ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد و به عنوان چهارراه ترانزیت کشور در حمل و نقل جاده‌ای نقش محوری ایفا می‌کند و روزانه بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار تردد به طور متوسط در راه‌های اصلی و پرتردد انجام می‌شود.

دادخواه، افزود: در حوزه راهداری و حوزه فنی و ساخت راه‌های روستایی به طور عمده پروژه‌هایی که مورد مطالبه بوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ارتقاء ایمنی راه‌ها جهت کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن را از اولویت‌های اصلی این اداره کل بیان کرد و گفت: برای ارتقاء کیفی رویه آسفالت راه‌ها طی دو سال گذشته به صورت ویژه به این موضوع توجه شده و قرارداد بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه روکش آسفالت در سطح راه‌های استان منعقد شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ اکیپ آسفالت در راه‌های استان مشغول فعالیت هستند و در حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۲ کیلومتر راه روستایی احداث شده و در راستای ارتقای کیفی هم رویه راه‌ها بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر ظرف یک سال گذشته روکش انجام شده است.

وی از فعالیت و اجرای ۴۰۰ پروژه فعال در استان خبر داد و ابراز کرد: یکی از امتیازاتی که توجه ویژه درباره آن داشته‌ایم، اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در همه شهرستان‌های استان است.

دادخواه، خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه سبب شد تا در سال گذشته بین ۶۵ دستگاه استان، رتبه برتر را کسب کنیم و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ارزیابی عملکرد کشور هم به عنوان رتبه یک بین مجموعه ادارات کل راهداری و حمل و نقل استان‌ها، انتخاب شد.

وی از پیگیری آزاد راه اصفهان - تهران به صورت ویژه خبر داد و یادآور شد: در هفته دولت بالغ بر دوهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha