چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی

حوزه/ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع متسابقین قرآنی ارتش با بیان اینکه بافضیلت‌ترین انسان یک انسان قرآنی است،اظهار کرد: در عصر غیبت جاده ظهور از جاده ولایت‌پذیری نایب آن حضرت عبور می‌کند و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خداوند ما را در جاده ظهور قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش ضمن تبریک فرارسیدن ایام ربیع الاول و ولادت رسول اکرم (ص) با اشاره به اینکه دور هم جمع کردن این همه نیرو کار راحتی نیست گفت: الحمدالله پشت صحنه این برنامه بی شک، تدبیر، پشتکار، همدلی و هم افزایی بوده است و امروز ما شاهد به ثمر رسیدن این نتایج مطلوب هستیم.

وی با بیان اینکه نسبت فضیلت چهره‌های قرآنیِ حامل و عامل قرآن، در مقایسه با سایر افراد جامعه مانند نسبت فضیلت قرآن در مقایسه با هرچه کتاب در دنیا وجود دارد است ،خاطر نشان کرد: یک انسان قرآنی در مقایسه با انسانهای غیر قرآنی چنین نسبتی دارد، یعنی بافضیلت ترین انسان ها یک انسان قرآنی است پس قدر قرآنی بودنتان را بدانید همانطور که پیامبر اعظم فرمودند، شریف ترین امت من حاملان قرآن هستند، طبق این روایت شماها شریف ترین انسانها هستید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه تنها رقابت و مسابقه‌ای که بازنده ندارد، مسابقات قرآنی است، اظهار کرد: مسابقات قرآنی از هر جنس و رشته‌ای که باشد بازنده ندارد، ممکن است امتیازبندی داشته باشد و امتیاز برخی بر دیگری برتری داشته باشد که آن هم جلوه‌های ظاهری قضیه است، در جلوه‌های باطنی چه بسا آن کسی که امتیاز کمتری دارد در پیشگاه خدا از رتبه‌های بسیار بالاتری برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ممکن است در میان عزیزان متسابق کسانی باشند که یک سال تلاش کردند و انتظار داشتند امروز در جایگاهی بالاتر قرار بگیرند، ولی اصلا غصه نخورند زیرا حساب و کتاب خدا در رابطه با بندگانش با حساب و کتاب بندگان درباره بندگان بسیار متفاوت است، شما برنده‌اید، شما به خاطر ارتباط با قرآن صاحب جایگاه رفیعی هستید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی افزود: هرچه هست در قرآن ذکر شده است، تنها راه کم کردن فاصله خودمان با خدا قرآن است، راه‌های دیگر جواب نداده است، هرکس راه‌های دیگر را رفته به بن بست برخورد کرده و دور زده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هدف از حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم آن است که ما را بالا بکشد و با ارتباط با قرآن ما شایستگی‌های را پیدا کنیم و بتوانیم در جاده ظهور گام برداریم. اگر قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر ما را در جاده ظهور مهدی موعود(عج) قرار داد یعنی ما یک چهره قرآنی موفق هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی ضمن تقدیر از تلاش های نیروی هوایی ارتش در میزبانی از مسابقات قرآن کریم ارتش اظهار کرد: تعامل و همدلی نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی در برگزاری این مسابقات مثال زدنی بود و بدون شک اگر همکاری فرماندهان، مسئولان ادارات عقیدتی سیاسی، سازمان و تلاش شبانه روزی اداره قرآن و عترت سازمان و ادارات نبود، یک چنین جمع دلپذیری به راحتی قابل شکل گیری نبود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عصر غیبت جاده ظهور از جاده ولایت‌پذیری نایب آن حضرت عبور می‌کند و ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خدا ما را در جاده ظهور قرار بدهد، دستمان را بگیرد، سرعت مان را هم زیاد بکنیم تا انشاءالله آن ظهوری که قرآن، پیامبر و انبیاء الهی وعده داده‌اند هرچه زودتر محقق شود تا همه کارهای نابسامان سامان یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha