چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
مولوی خیرالله یعقوبی

حوزه/امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء قره تپه بهشهر تأکید کرد: ما مسلمانان باید با هم همدلی، همدردی و هم‌فکری داشته باشیم و از تنش و درگیری پرهیز کنیم.اختلاف باید مایه رفت و آمد و همدلی بین مسلمانان باشد زیرا اختلاف مذهبی یک رحمت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران ، "مولوی خیرالله یعقوبی" امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء قره تپه بهشهر در وبینار یازدهم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: خداوند متعال از بدو پیدایش انسان، او را امر به اتحاد کرد و بر پیروان رسول خدا(ص) واجب است که راه و رسم او را در وحدت در پیش بگیرند.

وی ادامه داد:مسلمان کسی است که به همه مردم احترام بگذارد، اگر اینگونه باشد، مسلمانان می‌توانند در کنار یکدیگر یک جبهه مشترک در سایه وحدت ایجاد کنند.

مولوی یعقوبی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام در سخت‌ترین شرایط در منطقه فلسطین به سر می‌برد که مردم آن با صهیونیست جهانخوار روبه رو هستند. اگر مسلمانان از دل به یکدیگر احترام بگذارند، نباید فقط به محکوم کردن جنایت‌های صورت گرفته اسرائیل علیه مردم فلسطین اکتفا کنند.

وی تصریح کرد: اختلافات مذهبی باعث می‌شود در تیررس تروریسم قرار بگیریم که گاهی حتی ممکن است تروریسم از بین خود ما درست شود و به خود ما هجوم برد؛ بنابراین نباید در برابر مسائل اجتهادی نسبت به یکدیگر بدبین شویم، چرا که به گفته قرآن، تفرقه باعث می‌شود در بین ما سستی ایجاد شود.

مولوی یعقوبی تأکید کرد: علمای اسلام باید چاره‌اندیشی محکمی انجام دهند که از این به بعد هیچ کسی حق ندارد مذهب و دین دیگری را به سخره بگیرد و یا به آن توهین کند. قرآن ما، دین ما، اهل بیت(ع) و رسولان ما همه یکی هستند؛ پس باید با هم همدلی، همدردی و هم‌فکری داشته باشیم و از تنش و درگیری پرهیز کنیم. اختلاف باید مایه رفت و آمد و همدلی بین مسلمانان باشد زیرا اختلاف مذهبی یک رحمت است.

وی ابراز داشت: احترام بین مذاهب نمی‌تواند یک طرفه باشد بلکه باید متقابل باشد. در آستانه میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت هستیم و به همین مناسبت باید خیلی مراقب گفتارهای خود باشیم تا وحدت ما روز به روز بیشتر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha