چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
هدی موسوی"

حوزه/پژوهشگر دینی لبنانی گفت:طبق حدیث «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» ما باید بر اساس برّ و تقوا با یکدیگر همکاری داشته باشیم تا بتوانیم ارزش‌های اسلامی را در عمل متبلور کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، "هدی موسوی" پژوهشگر دینی از لبنان در وبینار دهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت:اسلام، مسئله همکاری را به عنوان اصلی برای تحقق خیر و نیکی در زندگی مردم مطرح کرده است، زیرا انسان نمی‌تواند در ادای وظایف آسمانی خود بدون همراهی دیگران موفق عمل کند، بلکه لازم است انسانها در کنار یکدیگر تلاش کنند تا به نتایج بهتری در زندگی دست یابند و در پی منافع امت باشند.

وی تأکید کرد:ما به عنوان مسلمان، باید به توصیه‌های آسمانی و راه و روش اصیل محمدی و آل بیت(ع) گوش فرا دهیم.

پژوهشگر دینی لبنانی گفت:طبق حدیث «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» ما باید بر اساس برّ و تقوا با یکدیگر همکاری داشته باشیم تا بتوان ارزش‌های اسلامی را در عمل متبلور کرد.

وی تأکید کرد: همکاری اسلامی، قدرت امت را افزایش می‌دهد تا بتواند راحت تر از چنگال شیاطین و قدرت‌های استکباری رهایی یابد و پیروز شود.

موسوی گفت: امروز شاهدیم که هیمنه بزرگ امپریالیستی در تلاش برای به خدمت گرفتن اراده فلسطینی‌هاست تا بر مردم این کشور و کلیه ملت‌های منطقه مسلط شود.

وی با اشاره به جنایت‌هایی که علیه ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد، گفت: این ملت قبل از اینکه با سلاح آمریکا و اسرائیل کشته شوند، با سلاح سکوت حاکمان خائن عرب کشته می‌شوند؛ آنهایی که از انسانیت چیزی نمی‌فهند.این در حالی است که امروز کل بشریت بیدار شده و با حس انسانی و اخلاقی خود این جنایت‌های وحشیانه را مردود می‌دانند.

پژوهشگر دینی لبنانی خاطرنشان کرد: ایران، قدرت اول در حمایت از کلیه ملت‌های مظلوم است، کشوری که تنها و با دست خالی و البته با قدرت توکل به خدا و اعتماد به رهبر فرزانه و مردم مقاومش پیروز شد و قدرت خود را به کل جهان نشان داد.

وی اضافه کرد: ایران، همواره کمکی برای ملت‌های منطقه بوده است و اولین کسی که این کمک را دریافت کرد، لبنان مقاوم و حزب الله بود که توانست با راهنمایی رهبر ایران بر دشمن صهیونیستی پیروز شود، از مردم فلسطین حمایت کند و ارزش‌های اسلامی را متبلور نماید.

موسوی در پایان گفت: رزمندگان قهرمان حزب الله در راه خدا و یاری مظلومین ترسی از مرگ و سرزنش دیگران ندارند و با هدف آزادی فلسطین و قدس، با همه ملت ها از جمله یمن وعراق و ایران و سوریه همراهی می کنند و این از برکات طوفان الاقصی است که چهره دشمن ستمگر را آشکار نموده و تمامی آزادگان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان را به واکنش واداشت تا با مسئله فلسطین و حقانیت انسانی همراهی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha