چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: اگر وحدت وجود داشته باشد مشکلات مسلمانان هم برطرف خواهد شد. کسانی که همواره باعث اختلاف و تفرقه می‌شوند اگر به عقلشان رجوع می‌کردند، متوجه می‌شدند که این کار باعث دوری مسلمانان از یکدیگر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در وبینار یازدهم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به آیه 105 سوره آل عمران اظهار داشت: مانند کسانی نباشید که دلایل کافی برای ایجاد وحدت و اتحاد وجود داشت، اما با این حال بازهم اختلاف ایجاد کردند؛ چراکه عذاب عظیمی در انتظار آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: وحدت در اسلام یک امر راهبردی است و یک امر تنگ نظرانه به حساب نمی‌آید، همانند حسادت و تنگ نظری که برادران حضرت یوسف(ع) به ایشان داشتند. همچنین وحدت یک امر راهبردی و برادرانه است یعنی مسلمانان باید به هم کیش خود نگاهی اخوتی داشته باشند.

آیت الله پورذهبی در همین خصوص ادامه داد: وحدت یک امر دلسوزانه است، ما باید همانند پیامبر اکرم(ص) که دوست داشتند مردم آن سرزمین به اسلام گرایش پیدا کنند، دلسوزانه در مورد عوامل وحدت آفرین اقداماتی را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: وحدت امری است که سیاسی کاری در آن راهی ندارد و خیرخواهانه است، پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: ما خیرخواه شما هستیم و می‌خواهیم در مسیر درست که همان دین مبین اسلام است، قرار بگیرید.

آیت الله پورذهبی با بیان اینکه وحدت یک امر عقل گرایانه است، گفت: عقل می‌گوید که اگر وحدت وجود داشته باشد، مشکلات مسلمانان هم برطرف خواهد شد. کسانی که همواره باعث اختلاف و تفرقه می‌شوند اگر به عقلشان رجوع می‌کردند، متوجه می‌شدند که این کار باعث دوری مسلمانان از یکدیگر می‌شود.

وی در پایان گفت: عقل می‌گوید انسان نباید خود را به ورطه نابودی و آتش دوزخ برساند، امیدواریم مسلمانان بتوانند با اتحاد خود، استکبار جهانی را بر سر جای خود بنشانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha