چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل دانش

حوزه/حجت الاسلام دانش، اخوت را صلح بزرگ جهانی خداوند دانست که اگر مسلمانان با یکدیگر برادر نباشند، دشمن بر آنان چیره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل دانش، استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان در دهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: آنچه در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته و با قاطعیت می‌توان گفت که یکی از بهترین راهکارهای مقابله با تروریسم است، داشتن "اخوت اسلامی" است.

وی ادامه داد: تروریسم یک پدیده سیاسی است که امنیت جامعه جهانی و خاورمیانه را به خطر انداخته است. استکبار جهانی همیشه توجه ویژه‌ای به این پدیده شوم داشته چرا که با توسل به تروریسم به تمامی اهداف پلید خود رسیده است.

استاد دانشگاه افغانستان تاکیدکرد: تروریسم همواره مورد حمایت استکبار جهانی و غرب بوده است.

حجت الاسلام دانش با بیان این واقعیت که تشریح قانون برادری در اسلام یکی از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی پیامبر گرامی اسلام است که برای هدایت و رهبری امت اسلامی در نظر گرفته شده، تاکیدکرد: خداوند با بیان آیه شریفه "إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ" ارتباط محکمی بر اساس ایمان و اعتقادات دینی در میان مسلمانان ایجاد کرده که پیوند برادری بالاتر از تمامی نسبت‌های ملی، خونی، نسبی و طایفه‌ای است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام مسلمانان را به یک پیکر واحد تشبیه کرده است. اسلام با تشریح قانون برادری دینی از یک سو با تعصب‌های ناروای قبیله‌ای، طایفه‌ای و نژادی مبارزه می‌کند و از سوی دیگر قوی‌ترین و کارآمدترین پیوند اجتماعی و سیاسی را در امت اسلامی ایجاد می‌نماید.

"فلسطین" قطب‌نمای اخوت مسلمانان

حجت الاسلام دانش با اشاره به این که اگر مسلمانی در آن سوی دنیا مورد ستم قرار بگیرد، مسلمانان عالم باید داد او را بستانند، افزود: امروزه مسئله فلسطین، قطب‌نمای اخوت و برادری مسلمانان است که می‌تواند محور وحدت امت‌ اسلامی باشد و باید مورد حمایت دولت های اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: اخوت اسلامی سبب می‌شود، شیطان به مسلمانان تسلط پیدا نکند. شیطان یک فرد نیست بلکه یک جریان باطل است. امروزه آمریکا مصداق شیطان بزرگی است که مسلمانان را به سوی نفاق، اختلاف و درگیری می‌کشاند.‌

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان با بیان اینکه برادری دینی یکی از راه‌هایی است که نمی‌گذارد شیطان برانسان مسلط شود، ادامه داد: آمریکا یک دولت تروریست است و طبق فرموده مقام معظم رهبری، اسرائیل نه تنها یک دولت نیست بلکه یک تروریست به معنای واقعی است که یکی از بهترین کارها برای مقابله با این تروریست‌، حفظ اخوت و برادری اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha