چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
کد خبر: 1183976
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
جریان غرب

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انسانیت زن در دوران جهالت کهن به فراموشی سپرده شد، گفت: امروز در دوران پسامدرنیسم شاهد نشانه‌ گرفتن رسالت زن از سوی جریان غرب هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، علی فرخنده در کارگاه آموزشی طرح ملی طوبی در راستای عفاف و حجاب اظهار کرد: سال گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فرهنگ‌سازی بحث زیست عفیفانه، طرح طوبی را یکی از موسسات فرهنگی وزارت ارشاد ارائه داد که طرح گفتمانی برای حل برخی از مشکلات کنشگران زیست عفیفانه است.

وی با اشاره به تاریخچه انحراف در حوزه بانوان کشور افزود: در سال ۱۲۵۲ در دوران قاجار اولین اعزام‌های ما به فرهنگ ارتفاق افتاد و در آن زمان یکصد نفر برای اشتغال و تحصیل به خارج کشور رفتند و بنا بود متخصص شوند تا مشکلات مردم را حل کنند اما بیشتر جذب وضعیت برهنگی غرب شدند تا اینکه در سال ۱۳۰۴ شاهد حادثه تلخ مسجد گوهرشاد بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انسانیت زن در دوران جهالت کهن به فراموشی سپرده شد، ادامه داد: اما با طلوع خورشید اسلام، پیامبر(ص) با رفتارهای عملی خود با حضرت زهرا(س) به برخی از کج‌فهم‌های آن زمان فهمانند که زن دارای کرامت و جایگاه است و به نصح صریح قرآن گرامی‌ترین افراد نزد خداوند با تقواترین افراد است.

فرخنده با اشاره به اینکه در دوران عصر انقلاب صنعتی و رشد صنعتی برای اینکه جریان دوگانه زن و مرد و شعارهای زیبنده به ظاهر را ارائه دهند وارد عرصه جدیدی به عنوان اصالت زن شدند، ادامه داد: امروز در دوران پسامدرنیسم شاهد نشانه‌ گرفتن رسالت زن از سوی جریان غرب هستیم.

وی تصریح کرد: رابرت مرداک می‌گوید برای اینکه بتوانیم به انقلاب اسلامی ایران ضربه مهلکی بزنیم باید خانواده ایرانی را نشانه گرفت و در کانون خانواده نقطه مشکلی سیبل، جایگاه زن و مادر باشد و رسالت مادری او را بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به زنانی که هدف غایی آنان تبدیل شدن به چهره و نمایی عروسک باربی است، افزود: دشمن برای گرفتن رسالت اصلی زنان طرح دارد و با فکر و اندیشه برنامه‌ریزی می‌کند.

فرخنده بیان کرد: امروز در مواجه با نقشه دشمن باید این تمرکز را داشته باشیم که چه نقشی داریم در مقابله با هدف دشمن که ضربه زدن به رسالت زن و اختصاصاً در فرهنگ ایرانی و اسلامی، گرفتن جایگاه مادری از خانواده است.

وی با اشاره به اینکه همه ما می‌دانیم که مشکل بدحجابی در جامعه موجود است اما در مواجهه با آن اصولاً نمی‌دانیم چه باید کرد، افزود: در نظام حل مسائل اولین گام تشخیص درست و بعد از آن اولویت‌بندی، ارائه راهکار و انتخاب بهترین آن، مرحله اجرا و ارزیابی حین اجرا و جمع‌بندی فاز اول است و پس از آن آسیب‌ها و نقاط قوت احصاء و داده‌های آن برای برنامه‌ریزی گام بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی متذکر شد: در انتقال پیام و مفاهیم به مخاطب چند اصل شناخت مخاطب، انتخاب قالب انتقال پیام متناسب با مخاطب و همچنین تولید محتوای مناسب با نیاز مخاطب و ارتباط‌گیری صحیح با او باید رعایت شود.

فرخنده در پایان گفت: در حوزه فرهنگی باید لایه‌های انتقال پیام در فرهنگ را رعایت کنیم اگر مخاطب ما کشف حجاب کرده حوزه درگیری او حوزه رفتار است و باید دو لایه عمیق قبل از آن را بررسی کنیم؛ نمی‌شود در حوزه رفتار با او کار کرد و اگر هم کار فرهنگی هم انجام شود زودگذر و کوتاه‌مدت است لذا باید به حوزه عقاید و اندیشه او برگردیم که نقطه ثقل برنامه‌ریزی فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha