سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
احمد حسین محمد،

حوزه/ احمد حسین محمد همکاری را یکی از اصول دین اسلام برای دستیابی به یک زندگی کریمانه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد حسین محمد اندیشمند و عالم اسلامی از کشور کویت در نهمین وبینار سی‌و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، در رابطه با همکاری اسلامی، اظهار داشت: شکی وجود ندارد که همکاری یکی از اصولی است که دین اسلام برای یک زندگی کریمانه بر آن تاکیدکرده است.

وی افزود: وقتی خداوند متعال می‌فرماید: «تعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» در واقع از ما می‌خواهد که منطق خود در زندگی را برپایه همکاری قرار دهیم، نه برپایه اختلاف.

این اندیشمند کویتی، همکاری را ابزاری مهم برای دستیابی به سعادت بشریت خواند و گفت: از هفتم اکتبر همه جهانیان دیدند که یک عنصر نژادپرست در این جهان وجود دارد که می‌خواهد به انسانیت پایان دهد و آن را به بردگی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ما می‌خواهد بنده و ابزاری برای رسیدن او به اهدافش باشیم، تصریح‌کرد: این رژیم همواره مدعی بوده که مورد ظلم واقع شده و آنها طرفداران صلح و همبستگی هستند، اما اکنون به همه جهانیان ثابت شد که آنها دروغ می‌گویند و این نقاب فروریخته است.

احمد حسین محمد، با اشاره به اینکه اکنون برای ما به عنوان اهل حق و صدق لازم است که به اندازه توان خود در حمایت از برادرانمان و انجام مسئولیت خود گام برداریم، یادآور شد: امت اسلامی، امتی است که باید به دیگران یاد دهد چگونه باید با خود صادق بوده و مثبت‌نگر باشند.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی در واقع همه ادعاهای دروغین کسانی که ادعای فرهنگ دارند و افکار و رویکردهای غیر صادقانه نشر می‌دهند را برملا ساخت، آنها همواره تلاش می‌کنند انسان را زندانی اوهام و افکار و شهوات خود کنند، اما مردم غزه به دفاع از وجود انسانی خود و ما برخاستند.

این اندیشمند کویتی، ابراز کرد: مردم غزه دیوار و دژی محکم در برابر دشمنان انسانیت هستند، دشمنانی که تلاش می‌کنند از صلح عادلانه سخن بگویند، اما در حقیقت مدافع صلح نیستند.

وی با بیان اینکه امروز بر ما لازم است از این فرصت استفاده کرده و فرهنگ برادری اسلامی را رواج دهیم، تصریح کرد: اینکه در رویکردها و امور مربوط به خود با یکدیگر اختلاف داشته باشیم، امری طبیعی است اما نباید بر سر این اختلاف‌ها نزاع کنیم، زیرا دشمن از این اختلاف‌ها سوء استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha