سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
افتتاحیه

حوزه/ حجت الاسلام کاظملو گفت: طلاب باید همواره تلاش خود را در زمینه علم آموزی و اخلاق و تزکیه نفس تمام تلاش خود را بکار بگیرد و برای  اهداف بالای طلبگی خود را آماده کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام کاظملو در افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه که در مدرسه علمیه فاطمیه برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی و دیگر مذاهب اسلامی می‌تواند به مقاومت غزه کمک کرده و در مقابل زیاده خواهی‌های غربی بایستند و رژیم غاصب اسرائیل را نابود کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین افزود: دین مبین اسلام همیشه پویاست و سال به سال و قرن به قرن نه تنها به حیات خودش ادامه می‌دهد بلکه حیات خودش را نسل به نسل بر بشریت پرتو افکنده و تنها راه نجات بشریت هم در این حیات است، لذا حوزه علمیه و طلاب حوزه نیز در مسیر این حیات طیبه هستند.

حجت الاسلام کاظملو ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی تبریک ویژه دارد، مخصوصا برای شیفتگان معارف، این علوم دینی و فقه اکبر و فقه اصغر که در حوزه تدریس می‌شود، بهترین و ارزشمندترین علوم است از آنجایی که وصل به غیب و آسمان‌هاست و ریشه در وحی دارد، لذا همیشه زنده و پویاست.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره بهترین مسیر برای رشد علمی و اخلاقی طلاب و روحانیون بوده و طلاب باید همیشه خود را ملتزم به این دو رکن اساسی حوزه بدانند و طلبه‌ای که در یکی از این جهات یا هردو موفق نباشد، مسلما در هدایت و ارشاد جامعه موفق نخواهد بود و طلبه‌ای که پیشرفت کند و در برابر ناهنجاری اجتماعی و دینی احساس مسئولیت می‌کند باید همواره تلاش خود را در زمینه علم آموزی و اخلاق و تزکیه نفس تمام تلاش خود را بکار بگیرد و برای اهداف بالای طلبگی خود را آماده کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha