چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی‌نژاد، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، بر اهمیت نقش حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت نسل آینده تأکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، بر اهمیت نقش حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت نسل آینده تأکید کرد.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم، حوزه‌ها را سربازخانه امام زمان (عج) خواند و بر لزوم تلاش و کوشش طلاب در فراگیری علوم دینی تأکید نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به نقش کلیدی مادران در تربیت فرزندان، به اهمیت تربیت صحیح زنان در جامعه پرداخت و گفت: «دشمنان با هدف از هم پاشیدن خانواده‌ها، روی قشر زن سرمایه‌گذاری می‌کنند و با طرح شعارهایی مانند «زن، زندگی، آزادی» به دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده هستند.»

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد در ادامه سخنان خود، بر لزوم مطالعه دقیق و فهم عمیق دروس حوزوی تأکید کرد و گفت: «حوزه منهای درس، هیچ ارزش و جایگاهی ندارد.»

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای خودسازی و ترک صفات بد، جوانی است، از طلاب خواست تا از این فرصت طلایی استفاده کنند و خود را برای آینده آماده سازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه محلی برای تربیت نیروهای متخصص و متعهد است، از طلاب خواست تا با جدیت به تحصیل بپردازند و از فرصت‌های موجود برای رشد و ارتقای خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد، بر اهمیت نقش عالم در جامعه و ضرورت اخلاق‌مداری طلاب تأکید کرد و افزود: روایات متعدد در باب برتری عالم بر عابد،استت که عالم علاوه بر نجات خود، به هدایت جامعه نیز می‌پردازد. در مقابل، هدف عابد عمدتاً تکامل فردی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به نقش تاریخی علما در پیشرفت اسلام و تشیع، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، خدمات ارزشمندی در معرفی اسلام ناب محمدی به جهان داشته است.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد، اخلاق‌مداری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طلبه دانسته و تأکید کردند که مردم دین خود را از روحانیون می‌آموزند و بنابراین، رفتار و کردار طلاب تأثیر مستقیمی بر اعتقادات جامعه دارد.

وی همچنین بر اهمیت تهذیب نفس در کنار تحصیل تأکید کرد و به نمونه‌هایی از علما که به مطالعه و تحقیق بسیار اهمیت می‌دادند اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد، یک طلبه موفق را فردی دانستند که هم به دانش دینی تسلط داشته باشد و هم اخلاق‌مدار باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت تربیت و رفتار در زندگی امروز، بر لزوم ارتقای سطح رفتار، پوشش و بیان طلاب تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش الگویی طلاب، بر لزوم احترام به پدر و مادر و حرکت یک قدم جلوتر از دیگران توسط طلاب تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لطف خداوند در انتخاب مسیر طلبگی برای طلاب، بر تلاش مضاعف آن‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین تکلیف طلاب است، به روایتی از رسول خدا (ص) اشاره کرد که در آن، ثواب شوهرداری خوب زنان با ثواب جهاد در راه خدا برابر دانسته شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با هشدار در مورد آفت علم و غرور، بر لزوم توجه طلاب به خانواده و رفع مشکلات آن‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یک طلبه باید تکیه‌گاهی برای خانواده‌اش باشد، بر اهمیت نقش طلاب در راهنمایی خانواده با استفاده از دانش دینی تاکید نمود.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد با تاکید بر اهمیت خانواده به عنوان سنگر اصلی طلاب، از آن‌ها خواست تا در کنار تحصیل علوم دینی، به خانواده خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی‌نژاد بر نقش محوری طلاب در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

وی در این مراسم که به صورت برخط برای طلاب مدارس علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در حوزه‌های علمیه باید حول محور طلبه باشد، گفت: "طلاب ولی‌نعمت ما هستند و ما باید به آن‌ها مانند مادر و خواهر رفتار کنیم."

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همچنین بر اهمیت رعایت قوانین توسط طلاب و در عین حال برخورد مهربانانه و پیگیری مشکلات آن‌ها توسط مدیران و اساتید تأکید کرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد در پایان سخنان خود، برای همه طلاب و دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه سالی پر از خیر و برکت و موفقیت آرزو کرد و بر لزوم همدلی و همکاری برای تقویت فضای معنوی جامعه و تعالی اسلام و انقلاب تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha