سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حوزه علمیه خراسان جنوبی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی از رشد ۴۰۰درصدی ورودی طلاب به مدارس علمیه استان طی سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی رستمیانی مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اگر کسی طالب حق باشد به مرتبه توحید و دینداری می‌رسد، اظهار داشت: جوانان و نوجوانانی که حوزه‌های علمیه را برای ادامه حیات علمی انتخاب می‌کنند، طالب حق هستند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن، تصریح کرد: کسانی که طی دو سال گذشته جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس داشتند، بدانند که بر خلاف باورشان، امروز شاهد رشد چشمگیر جوانان در حوزه علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه میزان ورودی به حوزه‌های علمیه طی امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ در بخش برادران ۴۲۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: این افزایش نشان می‌دهد هر آنچه دشمنان این نظام و مملکت خواستند، معکوس شده است.

حجت الاسلام رستمیانی، از فعال بودن ۱۹ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه خواهران در سطح استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: حدود هزار و ۹۰۰ طلبه در رده‌های مختلف آموزشی در این حوزه‌ها مشغول به تحصیل هستند که زیر نظر ۵۵ استاد تمام وقت و ۳۷۰ استاد پاره‌وقت تربیت می‌شوند.

وی عنوان کرد: در سال جاری برای اولین بار در رشته‌های تفسیر، کلام اسلامی و فقه اصول ویژه برادران و رشته خطابه ویژه خواهران در مقطع کارشناسی ارشد طلاب جذب کرده‌ایم.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha