سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت الاسلام سید محمد علی جعفر کوثری

حوزه/ رئیس انجمن پیروان ولایت جامو هند اظهار کرد: تقویت همکاری های اسلامی در زمینه فلسطین نه تنها به نفع مردم این کشور، بلکه به نفع همه کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمد علی جعفر کوثری،رئیس انجمن پیروان ولایت جامو هند در وبینار دهم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: جهان اسلام اشتراکات فرهنگی و دینی بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان یک قدرت بزرگ در عرصه بین الملل اقدام کند.

وی افزود:یکی از مسائلی که همواره مورد توجه کشورهای اسلامی بوده است، مسئله فلسطین است، این مسئله نه تنها یک موضوع سیاسی، بلکه یک موضوع انسانی نیز هست. بیت المقدس به عنوان سومین مکان مقدس اسلام در قلب این مسئله قرار دارد و مورد احترام و توجه همه مسلمانان است.

رئیس انجمن پیروان ولایت جامو هند گفت:محاصره این مکان مقدس به دست نیروهای غاصب رژیم صهیونیستی، احساسات همه مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است.

حجت الاسلام کوثری تصریح کرد: کشورهای اسلامی در طول تاریخ، همکاری‌های بسیاری برای آزاد سازی قدس شریف کرده‌اند، اما به دلیل وجود رژیم صهیونیستی و ایجاد تفرقه در بین آنان نتوانسته‌اند، کاری از پیش ببرند.

رئیس انجمن پیروان ولایت جامو هند افزود: رژیم صهیونیستی روز به روز بر جنایت خود می‌افزاید، اما مسلمانان باید بدانند که پیروزی آنان قطعی است و کشورهای اسلامی با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک می‌توانند، صدای مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

وی اضافه کرد: کشورهای اسلامی همچنین می‌توانند از مردم فلسطین؛ حمایت های مالی و فرهنگی و آموزشی داشته باشند تا آنها در برابر سختی ها و فشارهای اقتصادی و ... مقاومت کنند.برگزاری کنفرانس‌ها،سمینارها و... با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی در مورد مسئله فلسطین و ترویج فرهنگ مقاومت نیز در این زمینه بسیار مهم است.

حجت الاسلام کوثری تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید با اتخاذ مواضع سیاسی واحد در برابر اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی مقاومت کنند و فشارهای بین‌المللی را بر این رژیم بیفزایند. البته چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد، اما اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، می‌توانند به راهکارهایی در این مسیر دست یابند.

رئیس انجمن پیروان ولایت جامو هند تأکید کرد: ما مسلمانان باید اختلاف داخلی خود را کنار بگذاریم و بر اشتراکات دینی تمرکز کنیم، همکاری‌های اقتصادی میان خود را افزایش دهیم؛ ایجاد نهادهای مشترک اسلامی و استفاده از ابزارهای رسانه‌ای برای افزایش آگاهی عمومی نیز در این زمینه دارای اهمیت بسزایی است.

حجت الاسلام کوثری تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی با هم متحد شوند و اختلافات خود را کنار بگذارند، می‌توانند رژیم منحوس اسرائیل را شکست دهند؛ ما نباید ناظر باشیم که این رژیم منحوس چه بلایی سر مردم مظلوم غزه می‌آورد . باید در عمل ثابت کنیم که از ملت فلسطین حمایت همه جانبه می کنیم.

رئیس انجمن پیروان ولایت جامو هند در پایان گفت: مسئله فلسطین به عنوان یک موضوع مهم در جهان اسلام، نیازمند همبستگی همه جانبه کشورهای اسلامی است و تقویت همکاری های اسلامی در این زمینه نه تنها به نفع مردم فلسطین بلکه به نفع همه کشورهای اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha