سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
راغده مصری

حوزه /بانوی محقق و استاد دانشگاه لبنان تصریح کرد: گروه‌های تکفیری یک خطر برای فلسطین و مسجدالاقصی به شمار می‌روند، زیرا آنها هیچ ضرورتی برای وجود مقدسات قائل نبوده و تخریب مسجدالاقصی را لازم می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، راغده مصری، بانوی محقق و استاد دانشگاه لبنان در دهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: علی‌رغم وجود یک محور قوی در جهان معاصر که از آرمان فلسطین حمایت کرده و به پیروزی و عدالت آن و اقامه نماز در قدس ایمان دارد، فلسطین از دشمنان زیادی در میان همسایگان عرب و مسلمان خود برخوردار است.

وی از جمعیت‌های تکفیری که اقدام به کشتار و خونریزی می‌کنند به عنوان نمونه‌ای از این دشمنان نام برد و اظهار داشت: این جمعیت‌های تکفیری در سال‌های اخیر به ویژه در کشورهای عربی به شدت ظهور پیدا کرده‌اند و به یکی از اولویت‌های نهادهای اطلاعاتی جهان تبدیل شده‌اند.

این بانوی لبنانی با بیان این که جمعیت‌های تکفیری به تخریب و ویران کردن مقدسات ایمان دارند، اظهار داشت: گروه‌های تکفیری یک خطر برای فلسطین و مسجدالاقصی به شمار می‌روند، زیرا آنها هیچ ضرورتی برای وجود مقدسات قائل نبوده و تخریب مسجدالاقصی را لازم می‌دانند.

وی افزود: همین رویکرد به صهیونیست‌ها این جسارت را می‌دهد که به مسجدالاقصی یورش برده و اقدام به تخریب آن کنند .

راغد المصری با بیان این که ما پیش از این نیز شاهد هم‌پیمانی جمعیت‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی بودیم که آنها مجروحان خود در درگیری‌ها را به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده و درمان می‌کردند، گفت: رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده است که جمعیت‌های تکفیری خطری برای آنها ندارند بلکه به آنها کمک می‌کنند تا پروژه خود را در ایجاد ترس از مسلمانان، ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و فتنه‌انگیزی در میان مذاهب اسلامی اجرایی کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که به لطف خداوند، محور مقاومت توانست با ایجاد فرهنگ مقاومت مردمی، شخصیت روحی جوان مسلمان را بازسازی کند.

این بانوی لبنانی با بیان این که رسانه‌های آزاده با افشای جنایات وحشیانه و نقل پایداری و ثبات گروه‌های مقاومت در برابر جمعیت‌های تکفیری و دشمن صهیونیستی، نقش مهمی در ایجاد بیداری داشته‌اند، اظهار داشت: همه این‌ها به لطف فرهنگ مقاومت و بیداری اسلامی ایجاد شد که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران متولد گشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha