سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت الإسلام و المسلمین سید علی یوسف قاسم

حوزه/رئیس مرکز گفت‌وگوی فرهنگ و ادیان لبنان تأکید کرد: باید گفتمان اسلامی را تقویت کنیم و گفتمان‌های افراط‌گرایی و غلو و سب و تقرقه را کنار بگذاریم، به ارزش‌های جامع انسانی روی آوریم و اختلافات بین خود را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الإسلام و المسلمین سید علی یوسف قاسم، در وبینار نهم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، رئیس مرکز گفت‌وگوی فرهنگ و ادیان لبنان در وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و ایام هفته وحدت، گفت: کلمات از بیان فضایل رسول خدا (ص) و واقعیت نقش ایشان و اهدافش عاجز است.

وی اظهار داشت:پیامبر (ص) نظریه علم و اخلاق را با هم جمع کرد و توانست با کمال علمی و اخلاقی خود از همه انسانها عبور کند تا پیامبر و بشارت دهنده و دعوت کننده همه مردم به سوی خدا و شخصیت جامعی در کلیه ارزش‌های انسانی باشد.

رئیس مرکز گفت‌وگوی فرهنگ و ادیان لبنان تصریح کرد:آنچه امروز به آن نیاز داریم، بررسی شخصیت رسول اکرم (ص) برای شناخت نقش و اهداف ایشان است؛ به خصوص که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که انسانیت، پیوسته مورد تعرض قرار می‌گیرد و هویت انسان را از او می‌گیرند.

وی گفت:ما امروز در برابر قانون جدیدی برای بشریت هستیم، قانونی که هویت انسان را تغییر می‌دهد؛ امروز برخی ضد ارزش‌ها در برابر ارزش‌های الهی انسانی قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی فرهنگ و ادیان لبنان اظهار کرد: آنچه امروز بیش از هرچیزی بدان نیاز داریم، بررسی ارزش‌های مشترک بین همه اجزای جوامع و تلاش برای تهذیب گفتمان اسلامی با مذاهب متعدد و مختلف است.

وی در پایان تأکید کرد: باید گفتمان اسلامی را تقویت کنیم و گفتمان‌های افراط‌گرایی و غلو و سب و تفرقه را کنار بگذاریم، به ارزش‌های جامع انسانی روی آوریم و اختلافات بین خود را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha