سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت الاسلام محمد حسن زمانی

حوزه/مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: فلسطین، قطعه‌ای از سرزمین‌های اسلامی است و بر همه امت اسلام واجب است به دفاع از آن برخیزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، "حجت الاسلام محمد حسن زمانی" مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی در وبینار هشتم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت:مسئله فلسطین، مسئله اصلی جهان اسلام است و همه امت اسلام باید بر این مسئله متمرکز شوند و برای نجات مردم مسلمان فلسطین، همکاری کنند تا اسرائیل از نقشه دنیا حذف شود.

وی گفت: ضرورت قیام مردم غزه و فلسطین چیست؟ حال آنکه این قیام این همه پیامد و قتل و ویرانی و کشتار در پی دارد.سه دلیل برای این قیام وجود دارد؛ اول اینکه فلسطین، قطعه‌ای از سرزمین‌های اسلامی است و بر همه امت اسلام واجب است به دفاع از آن برخیزند و آن را از دست دشمن بازپس گیرند.

حجت الاسلام زمانی افزود:دوم اینکه فلسطین قبله اول مسلمانان است و سوم اینکه قرآن کریم به کسانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، دستور به جهاد و دفاع داده است.مردم مظلوم و مجاهد فلسطین هم از سوی دشمن صهیونیستی مورد ظلم واقع شده‌اند.

وی با طرح این سؤال که وظیفه مردم فلسطین چیست؟ گفت:بر اساس آیات قرآن، مردم فلسطین باید صهیونیست‌هایی را که مردم فلسطین و غزه را از شهر خود اخراج کرده‌اند، بیرون برانند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی افزود:اما وظیفه دیگر مسلمانان از جمله مردم ایران، یمن، عراق، لبنان و ... در این زمینه چیست؟ طبق آیات قرآن، خداوند بر همه امت اسلام واجب کرده است برای دفاع از این مردم مظلوم که مورد ظلم واقع شده‌اند، مبارزه کنند.

وی خاطرنشان کرد:طبق آیات قرآن، بارزترین مصداق کسانی که به ناحق از دیار خود رانده شده‌اند، مردم فلسطین هستند که به مدت بیش از 75 سال است، از سرزمین خود رانده شده‌اند و خداوند به چنین مردمی اجازه دفاع از خود را داده است.

حجت الاسلام زمانی با طرح این سؤال که حکم روابط سیاسی برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی چیست؟ گفت:خداوند تبارک و تعالی مسلمانان را نهی کرده است که دشمنان و کفار را دوست خود بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس سفارت اسرائیل غاصب در کشور اسلامی مصداق بارز این است که دشمن صهیونیستی را به عنوان دوست خود برگزیده‌اند و هر کشور اسلامی که صهیونیست‌ها را به عنوان دوست بگیرد، قطعا ظالم است.

حجت الاسلام زمانی با طرح این سؤال که وظیفه دولتها و مردم کشورهای اسلامی در مقابل مردم فلسطین و مقاومت آن چیست؟ گفت:خداوند به کشورهای اسلامی دستور داده است که از بیت المال برای کسانی که از سرزمین خود رانده شده‌اند، بهره ببرند. پس بر همه کشورهای اسلامی واجب است که از فلسطین و مقاومت، حمایت مالی داشته باشند.

وی تأکید کرد:طبق آیات قرآن، مسلمانان اگر صبور باشند و مقاومت کنند، هرچند دشمنان آنها ده برابر باشند، خداوند به آنها یاری می‌رساند و به اذن الهی پیروز میدان خواهند بود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی اظهار داشت: شهادت، افتخاری برای هر مسلمان است. شهدا زنده هستند و در نزد خداوند روزی می‌برند و با شهادت خود و یا ملت‌های اسلامی دچار خسران نمی‌شوند. شاهدیم که نهضت حسینی و مدرسه عاشورا بعد از شهادت امام حسین(ع) تا ابد جهانی شد و یا اینکه تفکر شهید مطهری هم با شهادت او منتشر شد. در پیروزی انقلاب اسلامی هم افراد زیادی به شهادت رسیدند، اما دیدیم که این شهادت، اساسی برای براندازی نظام شاهنشاهی و برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha