چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
ماموستا عبدالسلام امامی

حوزه/امام جمعه مهاباد تصریح کرد: امروز فلسطین محور وحدت و همگرایی اسلامی است و خوشبختانه تبدیل به عرصه ای برای بی آبرویی غرب و مدعیان دروغین آزادی شده است.

به گزارش خبرگزار حوزه از استان آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد در وبینار یازدهم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: حوادث و رویدادهای غزه توانست آغازگر روند همگرایی در جهان اسلام باشد و ملت‌ها و کشورهای اسلامی را به دور از اختلافات گذشته به میدان بیاورد و حول یک محور جمع کند.

وی افزود: در این بین واکنش ملت‌های مسلمان و غیر مسلمانان در مورد فاجعه غزه، مسئله فلسطین را وارد محور و مسیری تازه کرد و خط بطلانی بر مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی در جهان استکبار و امپراتوری رسانه‌ای آن بود. همچنین واکنش سازمان حقوق بشر و سازمان ملل علی رغم همه عوامل فشار برای سکوت آنها، موجب بیداری مردمان جهان و آگاهی واقعی آنان از جنایاتی که در فلسطین می‌گذرد، شد.

ماموستا امامی تصریح کرد: خوشبختانه امروز اسرائیل در دید آحاد مردم جهان، هم ظالم است و هم شکست خورده و در مقابل، مجاهدان غزه توانستند با صبر و استقامت خود اسلام را در جهان ترویج کنند.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: خداوند متعال ما امت اسلامی را یک امت واحد معرفی می‌کند، امروز برخی از کشورهای اسلامی که همواره برای دفاع از مظلوم در صحنه نبرد حضور دارند، همه آن چه را که در توان داشتند در این مسیر به کار بردند، اما این همراهی زمانی اثرگذار خواهد بود که همراهی سایر حکام کشورهای اسلامی را با خود به همراه داشته باشد.

ماموستا امامی خاطر نشان کرد: امروز جهان اسلام بهترین موقعیت از لحاظ انرژی، نظامی، اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و استراتژیک را داراست و می‌تواند به عنوان بازیگری تاثیرگذار در معادلات مهم منطقه ای نقش ایفا کند.

امام جمعه مهاباد خاطر نشان کرد: قلمرو جغرافیایی خلیج فارس با داشتن بیش از 50 درصد ذخایر نفت جهان، در اختیار داشتن مسیرها و گذرگاه های آبی و... عامل تاثیر گذار بسیار مهمی به حساب می‌آیند که در اختیار ملت‌های مسلمان قرار دارد و در همین راستا کشورهای اسلامی می‌توانند در معادلات مختلف منطقه ای و جهانی از آن استفاده کنند.

ماموستا امامی تصریح کرد: در این بین از رشادت‌های بی بدیل ملت یمن برای دفاع از آرمان مردم مظلوم غزه نمی‌توان چشم پوشی کرد، آنها با اقدامات عملی از این مردمان مظلوم حمایت کردند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدامات یمنی ها مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

امام جمعه مهاباد خاطر نشان کرد: امروز لازم است سازمان همکاری اسلامی نقش فعال تری در مسئله دفاع از فلسطین ایفا کند. اجلاس اضطراری و فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در سال گذشته در ریاض، امیدها را برای اتخاذ موضع صریح در مورد فلسطین زنده کرد اما آنگونه که انتظار می‌رفت سران کشورهای اسلامی در مورد آرمان فلسطین جامه عمل نپوشاندند.

ماموستا امامی اذعان کرد: استکبار جهانی هر آنچه را که در توان داشته برای دفاع از اسرائیل به کار برده است، اما در مقابل این سوال مطرح می‌شود که حکومت‌های اسلامی برای دفاع از غزه چه اقداماتی انجام داده اند؟ اقدامات محور مقاومت از جمله ایران، لبنان و یمن بر کسی پوشیده نیست، اما سایر کشورهای اسلامی چه کرده اند؟

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: امروز فلسطین محور وحدت و همگرایی اسلامی است و خوشبختانه تبدیل به عرصه ای برای بی آبرویی غرب و مدعیان دروغین آزادی شده است.

وی با بیان اینکه غزه مقتدر و مظلوم چشم انتظار جهان اسلام است و کشورها و ملت های اسلامی لازم است در دفاع از غزه تعارفات را کنار بگذارند و پا در میدان نبرد قرار دهند، گفت: آنها نباید در مورد این مسئله کوتاهی کنند تا فرزندان ما در آینده از آنان به نیکی یاد کنند.

ماموستا امامی در پایان گفت: اگر کشورهای اسلامی اقدامی برای حمایت از غزه نکنند، درآینده ای نزدیک ما شاهد تجاوز استعمارگران به نقاط دیگر کشورهای اسلامی خواهیم بود. امیدواریم به زودی پیروزی قدس شریف را مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha