چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
"شیخ عزت دشتمیان"

حوزه/مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش گفت: در شرایط کنونی جهان اسلام اگر مسلمانان به اتحاد برسند، می‌توانند در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت کنند.فلسطین، مهمترین، اصلی‌ترین و ارزشمندترین مسئله‌ای است که باید برای این همراهی و اتحاد به آن توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، "شیخ عزت دشتمیان" مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش در وبینار یازدهم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت:فلسطین محور وحدت جهان اسلام و غزه مظلوم نماد مقاومت و پایداری است. فلسطین قبله‌گاه اول مسلمانان، محل دعوت به سوی حق و سرزمین انبیا بوده است و انسان‌های بزرگی در آن سرزمین برای اعتلای حق جهاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: به خاطر ضعفی که در تاریخ اسلام توسط سیاستمداران دنیا و همراه شدن با صهیونیست‌ها برای مسلمانان ایجاد شد، توانستند وارد سرزمین فلسطین شوند و مردمان آن سرزمین را بکوچانند، به قتل برسانند و از بین ببرند و امروز می‌بینیم که بیش از هفتاد سال است، این جنایت‌ها در آن سرزمین ادامه دارد و با نهایت بی‌رحمی به مردمان آن سرزمین ظلم می‌شود.

مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش تصریح کرد: امروز قبله‌گاه اول مسلمانان در تصرف صهیونیست‌ها قرار دارد و با پیشرفته‌ترین سلاح کشتار جمعی و شیمیایی و ...برای از میان برداشتن مردم این منطقه اقدام می‌کنند و از سوی برخی سازمان‌های بین المللی هم مورد حمایت قرار می‌گیرند و هیچ اقدام مؤثری علیه آنان شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین نیاز است همه مسلمانان با هم متحد شوند و به فلسطین توجه کنند. الان نزدیک به یک سال است که مردم غزه در محاصره اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... به سر می‌برند و با قتل و کشتار و آوارگی مواجه هستند، اما همچنان مقاومت می‌کنند و الگویی برای تمام آزادگان بشری شده‌اند.

آخوند دشتمیان گفت: در چنین شرایطی مسلمانان اگر به اتحاد برسند، می‌توانند در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت کنند و خود را در مقابل ظالمان جهان بشریت حفظ کنند.فلسطین، مهمترین، اصلی‌ترین و ارزشمندترین مسئله‌ای است که باید برای این همراهی و اتحاد به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنایت‌هایی که امروز در سرزمین غزه صورت می‌گیرد، نمادی برای مقاومت و پایداری است.از سویی نشان از ظلم و جنایت حکام دنیای امروز، صهیونیست‌ها و حامیان آن دارد و از سوی دیگر نشان می‌دهد، دین و ایمان چقدر برای انسان ارزش دارد که می‌تواند همه چیز خود را برای حفظ ارزش‌های خود فدا کند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش در پایان گفت: امیدواریم با صبر و استقامت و اتحاد جهان اسلام و همراهی آزادگان دنیا با مردم فلسطین، پیروزی و نجات برای آنان حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha