چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
خلیل علی حمدان

حوزه/عضو هیئت رئیسه جنبش أمل در لبنان تاکیدکرد: عزت امت اسلامی در یاری فلسطین قرار دارد و شانه خالی کردن از آن، موجب تفرقه و دوری از مقدسات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خلیل علی حمدان، عضو هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان در دوازدهمین وبینار سی‌ و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (چهارشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تقریب مذاهب اسلامی و همکاری برای برجسته ساختن ارزش‌ها، یک ندای مشترک از سوی پیامبر(ص)، ائمه صالحین و همه طلایه‌داران وحدت اسلامی است.

وی تصریح کرد: امام موسی صدر به عنوان یکی از طلایه‌داران وحدت، همواره بر تقریب مذاهب، تأکید بر برادری و ارتباط میان همه طوایف و مذاهب اهتمام داشت و همکاری میان فرزندان امت اسلامی را مصدر قدرت و مانعی در برابر تجاوز دشمن می‌دانست.

خلیل حمدان در ادامه به نقل از امام موسی صدر خاطرنشان کرد که خداوند متعال زمانی ما را بر دشمنانمان پیروز می‌گرداند که دشمن ما داخلی نباشد؛ اما زمانی که دشمن از میان خود ما باشد، شکست خواهیم خورد.

وی در این باره توضیح داد: خداوند متعال در موارد زیادی مانند جنگ بدر و دیگر نبردها به ما کمک کرده است؛ اما در طول تاریخ چندین بار کعبه ویران گشته و این زمانی بوده که دشمن در میان خود ما قرار داشته، زیرا خداوند ما را در رابطه با آنچه خود کرده‌ایم، یاری نمی‌کند و تنها ما را در برابر اموری یاری می‌کند که از قدرت و اختیار ما خارج بوده است.

عضو هیئت رئیسه جنبش أمل با بیان این که فلسطین، مسئله آزادگان جهان، اعراب و مسلمانان است، گفت: تأکید بر مسئله فلسطین، جوهر کلام است زیرا عزت امت اسلامی در یاری فلسطین قرار دارد و شانه خالی کردن از آن، موجب تفرقه و دوری از مقدسات می‌شود و کسی که از مقدسات خود کناره‌گیری کند، نمی‌تواند جایگزینی برای آن در دنیا بیاید و در آخرت دستاوردی نخواهد داشت.

وی با بیان این که دشمن صهیونیستی، وحشیانه‌ترین اقدامات را از کشتار گرفته تا ترساندن مردم انجام می‌دهد و بیمارستان‌ها، مدارس و اماکن عبادی به دست رژیم صهیونیستی به قبرستان‌ها تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: ما در برابر یک استعمار حقیقی یعنی استعمار شهرک‌سازی قرار داریم. در جهان نمونه‌ای از استعمار شهرک‌سازی و تغییر هویت یک ملت وجود ندارد. این که یک ملت جایگزین ملت دیگری گردد فقط در فلسطین دیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به کسانی که در رابطه با چرایی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می‌پرسند، اظهار داشت: ما تنها در فلسطین شاهد زندان‌های عمومی هستیم که برخی از فلسطینیان 50 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده‌اند و این دشمن همچنان به افزایش تعداد زندانیان اصرار دارد.

خلیل حمدان ادامه داد: در همه جهان، همه ارتش‌هایی که با یکدیگر می‌جنگند از بیمارستان‌ها، مدارس و مناطق امن و چادرهای آوارگان اجتناب می‌کنند؛ اما در مورد اسرائیل و به دست ارتشی که گفته می‌شود شکست‌ناپذیر است، با بمباران بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در قالب یک عملیات و نه به اشتباه، یک عملیات نسل‌کشی در جریان است.

وی تاکیدکرد که این اقدامات ملت فلسطین را به زانو در نخواهد آورد و نمی‎‌تواند موجب شود که گروه‌های مقاومت در سوریه، یمن، عراق و هر جای دیگری از جهان از رویارویی حقیقی و ایستادگی در برابر پروژه صهیونیستی دست بردارند.

عضو هیئت رئیسه جنبش أمل تاکیدکرد که اگرچه فلسطین نقطه آغاز این استعمار شهرک‌سازی و اشغالگری صهیونیستی است؛ اما در واقع هدف، منطقه عربی و جهان اسلام و آزادگان در همه جای جهان هستند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که باید با قدرت و ثبات با اقدامات رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و ترورها مانند ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس مکتب سیاسی حماس و فرمانده مقاومت حزب‌الله موجب می‌شود که این فرماندهان به نماد و الگویی برای کسانی که می‌خواهند در این مسیر گام بردارند، تبدیل شوند.

این مبارز فلسطینی، سیاست ترور که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است را سیاستی احمقانه خواند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha