چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
شیخ کریم حاتم علی الجبوری

حوزه/ عالم اهل سنت عراقی تأکید کرد: ایران اسلامی مثال زنده ای است که می توان در کل دنیا برای حمایت از مظلومان از آن نام برد؛ لذا ما باید از ایران اسلامی در حمایت لجستیکی، رسانه ای و فکری از ملت فلسطین پیروی کنیم تا این جنگ به پیروزی برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ کریم حاتم علی الجبوری در وبینار دوازدهم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این کنفرانس و اقدامات در جهت گسترش وحدت خاطرنشان کرد: خداوند متعال، قرآن کریم را دایرة المعارف بسیاری از موضوعات اخلاقی، علمی و ... قرار داده و ما را در این کتاب راهنمایی کرده است که کسانی که در راه خدا مبارزه می کنند مانند بنیان مرصوص هستند.

وی افزود: مبارزه تنها به معنای استفاده از اسلحه و بمب و ... نیست بلکه در قرآن کریم به معنای جهاد در برابر دشمن است.

الجبوری ادامه داد: در طول تاریخ توطئه ها و دسیسه های بسیاری از سوی دشمنان در زمینه های مختلف با عنوان دموکراسی یا گشایش اجتماعی و ... وجود داشته است لذا ما به عنوان علمای امت اسلامی باید جوانان و جامعه خود را نسبت به خطرات این توطئه ها آگاه سازیم.

این عالم اهل سنت عراقی تأکید کرد: دشمن گاهی با هدف قرار دادن وحدت ما در صدد ایجاد تفرقه بین ما است و می خواهد امت اسلامی نتوانند بر اساس کلمه واحده به دور یکدیگر جمع شوند و نتوانند پرچم اسلام را بالا نگه دارند.

الجبوری افزود: لذا بر ما واجب است که با آگاهی رساندن به جوانان امت اسلامی و برگزاری کنفرانس ها و سخنرانی ها در جهت روشنگری جوانان خود گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز مصیبت های بزرگی برای امت اسلامی به وجود آمده است که شدیدترین آنها اشغال سرزمین فلسطین که سرزمین پیامبران است، بوده و قتل و کشتار و آوارگی بسیاری برای ملت فلسطین به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: این کشتارها در معرض دید همه جهانیان است؛ این اشغالگران کافر از تاریخ عبرت نمی گیرند و با تاریخ اصیل اسلامی با به جنگ برخاسته اند، تاریخ شرافتمندانه ای که برای ما راه های جهاد را برای اهتزاز پرچم «لا اله الا الله محمد رسول الله» ترسیم کرده است.

الجبوری ادامه داد: آنچه امروز در غزه و فلسطین رخ می دهد، از سوی دشمنان اسلام و بشریت برنامه ریزی شده است تا نور خدا را خاموش سازند در صورتی که نور خداوند برای نابودی کافران کافی است.

این عالم اهل سنت با ابراز تأسف نسبت به سستی بسیاری از کشورهای اسلامی در برابر این جنایات گفت: ما باید از ایران اسلامی در حمایت لجستیکی، رسانه ای و فکری از ملت فلسطین پیروی کنیم تا این جنگ به پیروزی برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی الگوی زنده ای است که می توان در کل دنیا برای حمایت از مظلومان مثال زد؛ لذا ما باید صفوف خود را یکپارچه و منسجم سازیم و در راه خدا با هرچه در توان داریم از جمله اموال و سلاح و توانایی خود جهاد کنیم تا دشمنان خدا، بشریت و دین اسلام را نابود سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha