چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
دکتر "محمد علی آذرشب

حوزه/استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: آنچه امروز در فلسطین شاهدیم، نژادپرستی است که کل بشریت را تهدید می‌کند، پس باید همکاری بین بشریت برای مقابله با این رژیم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر "محمد علی آذرشب" استاد دانشگاه تهران در وبینار یازدهم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت:امروز سخن گفتن از وحدت امت اسلامی و وحدت بشریت مسئله بسیار حساسی است.

وی با اشاره به موضوع کنفرانس (همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک) گفت: بهتر است به جای همکاری اسلامی ازهمکاری انسانی سخن بگوییم، زیرا ارزش‌های مشترک در اسلام، ارزش‌های انسانی است که از فطرت انسانی سرچشمه می‌گیرد و فطرت انسانی، فطرت تعامل انسانی در بین همه بشریت و فطرت الهی است.

دکتر آذرشب تأکید کرد:تعامل و همکاری باید بین همه بشریت و برای احیای ارزش‌های انسانی و ایستادگی در برابر دشمنان باشد.

وی تصریح کرد: امروز فطرت انسانی مسلمانان به شکل خاص و فطرت بشریت در غرب و آمریکا بیدار شده است و به همین دلیل در برابر دشمنان بشریت یعنی صهیونیسها ایستاده‌اند؛ صهیونیست‌هایی که پیوسته ارزش‌های انسانی را هدف گرفته‌اند و امروز هم شاهدیم در فلسطین تمامی ارزش‌های انسانی را نادیده می‌گیرند و متأسفانه مورد حمایت هم قرار می‌گیرند.

استاد دانشگاه تهران گفت:بنابراین امروز بشریت موظف به حمایت از ارزش‌های انسانی مشترک است؛ ارزش انسانی، انسان را از خودپرستی و خودخواهی دور می‌کند و به سوی فضایل بزرگ انسانی می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد:حب و دوستی، اساس کلیه ارزش‌های انسانی و اسلامی است و پیوسته در اشعار و متون اسلامی و ...به آن دعوت شده ایم.حب و عشق، انسان را از خودخواهی به دور نگه می‌دارد و باعث می‌شود نور و زیبایی را ببیند؛ این صهیونیستها نور و زیبایی را نمی‌بینند و در تاریکی ذاتی خود و نژاد پرستی شان به سر می‌برند.

آذرشب اظهار داشت: آنچه امروز در فلسطین شاهدیم، نژادپرستی است که کل بشریت را تهدید می‌کند، پس باید همکاری بین بشریت برای مقابله با این رژیم صورت گیرد.برادری، اصل بزرگی در منظومه انسانی و اسلامی است که باید بر آن تأکید کرد و برادری در درون انسان‌ها شکل نمی گیرد، مگر اینکه روحیه استیلا و تسلط بر قلب آنها حاکم نباشد.

وی گفت:فطرت بشری هر کار زشتی را نهی می‌کند و به زیبایی فرا می‌خواند، پس باید همکاری بشری در سطح جهان برای احیای ارزش‌های انسانی و مقابله با رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

استاد دانشگاه تهران در پایان گفت:صهیونیستها همه صداهایی که امروز از سراسر جهان در حمایت از فلسطین شنیده می‌شود و فریاد می‌زنند که دست از کشتار مردم بی‌گناه بردارید را نمی‌شنوند، چرا که در ظلمت و تاریکی ذاتی خود فرو رفته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha