چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
هفته وحدت

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اجرای بیش از ۲۵ برنامه محوری اعم از جشن و محافل انس با قرآن با شعار «علی حب النبی» طی ایام هفته وحدت خبر داد

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در پیش‌ بودن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص)، امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته وحدت، برنامه‌های این ایام را تشریح کرد و گفت: در تمام نقاط استان برنامه‌های جشن و سرور با صبغه مردمی و شاد اجرا می شود.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان‌های تلفیقی است که مسلمانان شیعه و سنی با همدلی و مودت در کنار هم زندگی می‌کنند، لذا تلاش شده تا این برنامه با تأکید بر وحدت اجرایی شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، شعار هفته وحدت امسال را «علی حب النبی» اعلام کرد و افزود: مطابق روال هرسال جشن مشترک شیعه و سنی در مساجد اهل تسنن استان با حضور مردم، علما شیعه و سنی و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان‌های تلفیقی شامل شهرستان‌های بجنورد، مانه، رازوجرگلان و سمقان، برنامه‌هایی از قبیل همایش محوری وحدت با حضور عموم مردم، علمای شیعه و اهل سنت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: در ایام هفته وحدت، با حضور مسئولان فرهنگی دیدارهایی با بزرگان اهل سنت، نشست علمی با علمای اهل سنت و همچنین دیدارهایی با مسئولان دفاتر نمایندگان ولی‌فقیه در ادارات، مسئولان عقیدتی سیاسی ارگان‌های نظامی و انتظامی انجام خواهد شد.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدای اهل سنت، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اهل سنت، اجرای مسابقات فرهنگی و اعزام علمای شیعه و سنی به صداوسیمای استان از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته وحدت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha