چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
حوزه علمیه مشهد - شیخ جبری

حوزه/ دبیرکل جنبش الامه لبنان گفت: انسجام و همبستگی و اتحاد مسلمانان در مقابله با گروهک باطل و استکبار آمریکایی غربی صهیونیستی، امروز باعث سربلندی و عزت این ملت شده است.

شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش الامه لبنان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، گفت: وحدت اسلامی امری الهی و نه اختیاری است که انسان می تواند آن را بگیرد یا ترک کند، آنجا که خداوند می فرماید: «و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا». صیغه امر دلالت بر وجوب و صیغه نهی دلالت بر امر می کند.

وی ادامه داد: 45 سال پیش حضرت امام خمینی(ره) هفته وحدت اسلامی را اعلام کردند، هفته ای که مسلمانان در فاصله دوازدهم تا هفدهم ماه ربیع الاول گرد هم می آیند و این هفته از ثمرات انقلاب اسلامی است واین انقلاب امروز به ثمر نشسته، زیرا مسلمانان از همه مذاهب با پیامبر عهد خود را برای حمایت از دین و برادران خود در غزه تجدید می کنند.

دبیرکل جنبش الامه لبنان با بیان این که هفته وحدت اسلامی با حمایت از مسلمانان غزه برگزار شد، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که کرانه باختری و چندین استان فلسطین به خط حمایت از برادران ما در غزه پیوسته اند؛ پیش از آنها برادرانشان در لبنان بودند، جایی که حمایت آنها از 8 اکتبر آغاز شد، زمانی که حمایت از مقاومت در لبنان در سال 2023 آغاز شد و پس از آن در یمن، عراق، جمهوری اسلامی و سوریه این مقاومت امتداد و توسعه یافت.

شیخ عبدالله جبری ادامه داد: آنچه امروز رخ می دهد، ضربه مهلکی به دشمن اسرائیلی است، به ویژه پس از آن که برادران یمنی ما در سحرگاه روز یکشنبه 24 شهریورماه (15 سپتامبر) مصادف با ولادت پیامبر(ص) در 12 ربیع الاول، موشک بالستیک را پرتاب کردند و توان جاسوسی و دفاعی دشمن نتوانست این موشک را متوقف کند.

وی افزود: این موشک در آغاز هفته وحدت اسلامی زمان بندی شده و تعهدی به فرمایشات پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است که می فرمایند: «مثل مومنان در دوستی و تراحم و تعاطف، مثل جسد است؛ زمانی که عضوی از این جسد به درد آید، سایر اعضای بدن با تب کردن و بیداری، آن را همراهی خواهند کرد».

دبیرکل جنبش الامه لبنان افزود: مراکز مطالعات اقتصادی دشمن اذعان داشتند که دشمن به دلیل تجاوزات به مردم و برادران ما در فلسطین گرفتار بدهی های زیادی شده و بنادر آن در چندین منطقه تحت اشغال خود مانند بنادر حیفا در رنج است.

شیخ عبدالله جبری با بیان این که این همه انسجام و همبستگی و اتحاد مسلمانان در مقابله با گروهک باطل و مقابله با استکبار آمریکایی غربی صهیونیستی، امروز باعث سربلندی و عزت این ملت شده است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر مشتاق مسلح کردن مجاهدین و مردم کرانه باختری بوده‌اند، زیرا کرانه باختری بسیار مهم و عرصه‌ای است که برای پراکنده کردن توانائی های دشمنان نظام و انقلاب اضافه شده است.

وی ادامه داد: در این اثر مبارک باید از پیشکسوت این اثر که حاج قاسم سلیمانی است یاد کرد؛ امروز کشورها در مورد زائل شدن این رژیم صحبت می کنند و همه دریافته اند که محور مقاومت که از تهران تا دمشق، بیروت، عراق، یمن و فلسطین امتداد دارد، روز به روز تقویت می شود.

دبیرکل جنبش الامه لبنان با اشاره به نابودی رژیم صهبونیستی خاطر نشان کرد: آنچه در خطر انقراض می باشد این رژیم است و ما مطمئن هستیم به آن روزی خواهیم رسید که آن موجود غاصب را از بین ببریم.

شیخ عبدالله جبری با بیان این که به زودی در بیت المقدس به امامت رهبری نماز می خوانیم، اما این امر مستلزم آگاهی بیشتر، انسجام و اقدام بیشتر است، زیرا ممکن است دشمن قصد داشته باشد دوباره تلاش کند تا اختلاف افکنی کند و دست از این کار برنداشته است، اظهار داشت: یقین ما این است که بزرگان ملت، علما و رهبران محور، شبانه روز تلاش میکنند تا وحدت ملت را تقویت کنند و ملت بفهمند که جای سرافرازی و عزت جز با تجمع حول این مسئله فلسطین نیست.

وی ادامه داد: تا زمانی که ملت وحدت خود را کامل نکند، موضوع به پیروزی ختم نمی شود و در همین راستا از خداوند می خواهیم که با جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت، بتوان این وحدت را در جامعه متجلی ساخت.

انتهای پیام 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha