چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
رولا صیداوی،

حوزه/استاد روانشناسی دانشگاه دمشق تصریح کرد: مسئله فلسطین، فقط مسئله یک سرزمین و مهد انبیای الهی نیست بلکه مسئله کرامت مسلمانان و همه انسان‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رولا صیداوی، استاد روانشناسی دانشگاه دمشق در دوازدهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (چهارشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله فلسطین، مسئله همه مسلمانان و همه آزادگان شریف است.

وی در ادامه با بیان این که وحدت اسلامی، عاملی است که همه مسلمانان را برای آزادسازی فلسطین اشغالی گردهم می‌آورد، تصریح کرد: زمانی که این وحدت از ایمان حقیقی سرچشمه گرفته باشد، می‌تواند تمامی سرزمین‌های مقدس غصب شده را آزاد کند.

صیداوی، زن فلسطینی را "کلید قدس" خواند که مبارزه کرده و فرزندان، همسر، برادران، همه دارایی خود را برای آزادسازی سرزمین مقدس فدا می‌کند و گفت: این زن با همکاری دیگر زنان مسلمان می‌تواند در آزادسازی سرزمین فلسطین نقش‌آفرینی کند.

وی تأکیدکرد: مسئله فلسطین، فقط مسئله یک سرزمین و مهد انبیای الهی نیست بلکه مسئله کرامت مسلمانان و همه انسان‌هاست، لذا ما از طریق این کنفرانس‌ها که از سوی جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، می‌توانیم زمینه آزادسازی این سرزمین مقدس را برای نسل‌های آینده هموار کنیم.

این بانوی سوری با اشاره به سخن حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که قدس را آرمان هر انسان آزاده‌ مومن به خداوند خواندند، گفت: ما به این به سخنان تمسک جسته و به فرزندان خود و به شاگردان خود می‌آموزیم که مسئله فلسطین، مسئله همه مسلمانان است.

وی در پایان سخنان خود تاکیدکرد: مسئله فلسطین فقط مسئله مردان نیست بلکه مسئله بانوان فرهیخته و مؤمن نیز هست؛ چراکه خداوند انسان را آزاد و با کرامت آفرید و اگر سرزمین فلسطین اشغال شده باشد، کرامت انسانی زیر سوال می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha