چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
شیخ سید جواد صالحی،

حوزه/ مدیر حوزه علمیه رسالت کابل اظهار کرد: صهیونیست‌ها با یورش خود به غزه می‌خواهند جنگ‌های فرقه ای را در جهان اسلام شعله ور سازند و در نظر دارند جهان اسلام را از پیشرفت و بالندگی دور بدارند. تعبیر امت اسلامی که در آموزه های دینی ما به کرات بیان شده، یک اندیشه متعالی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ سید جواد صالحی، مدیر حوزه علمیه رسالت کابل در وبینار دوازدهم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ما مسلمانان باید در پرتو همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک و تاکید بر رفع مشکلات جهان اسلام دست به دست یکدیگر دهیم. مقاومت مردم مظلوم فلسطین این نوید را برای همه آحاد جهان اسلام در بر دارد که مسلمانان در فضای وحدت، مودت و برادری باید همچنان مثل کوه استوار باقی بمانند و در برابر دسیسه‌های استکباری و صهیونیستی مقاومت کنند.

وی افزود: امروز دشمنان غربی می‌خواهند اهمیت بیت المقدس را خدشه دار سازند. مسئله فلسطین، مسئله یک منطقه جغرافیایی خاص نیست؛ فلسطین، قطعه‌ای از خاک مسلمانان است که مورد تعرض قرار گرفته و بر مسلمانان واجب است که نسبت به این تجاوز واکنش نشان دهند و در برابر یورش صهیونیست ها آرام نشینند. چراکه اگر امروز فلسطین مورد تعرض قرار گرفت، فردا گوشه دیگری از جهان اسلام مورد هجوم این رژیم منحوس قرار می‌گیرد.

شیخ صالحی تصریح کرد: امروز مسئله فلسطین بحث مهم جهان بشریت است و آنچه که تعیین کننده است، می‌تواند در نوع و روابط میان مسلمانان اثر بگذارد. باید بدانیم که اعتقاد به اسلام، اظهار شهادت به وحدانیت خداوند و رسالت پیامبر(ص) محورهای اصلی وحدت امت اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیر حوزه علمیه رسالت کابل خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها با یورش خود به غزه می‌خواهند جنگ‌های فرقه ای را در جهان اسلام شعله ور سازند و در نظر دارند جهان اسلام را از پیشرفت و بالندگی دور بدارند. تعبیر امت اسلامی که در آموزه های دینی ما به کرات بیان شده، یک اندیشه متعالی است.

شیخ صالحی ادامه داد: متاسفانه ما مسلمانان نتوانستیم در جهان اسلام مسئله وحدت را آن طور که باید پیاده کنیم و در پرتو آن مشکلات جهان اسلام را مرتفع نماییم. بنابراین اولین و ضروری ترین مسئله در این مورد، اجتناب از تبلیغات سوء علیه یکدیگر است.

مدیر حوزه علمیه رسالت کابل با بیان اینکه امروز وظیفه مسلمانان این است که در کنار یکدیگر بحث اخوت را به منصه ظهور برسانند، گفت: عنوان امت اسلامی یک بحث تشریفاتی نیست و باید به آن عمل کرد. متاسفانه کوتاهی مسلمانان نسبت به مسئله فلسطین باعث تعرض به این سرزمین و جریحه دار کردن قلوب مسلمین شده است.

شیخ صالحی اذعان کرد: یقین داریم که اسرائیل طبق وعده الهی به زودی شکست خواهد خورد. برهمین اساس ما مسلمانان باید پا را فراتر بگذاریم و مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله بزرگ بشری به جهانیان معرفی کنیم. هر مسلمان باید به صورت یک خبرنگارعمل کرده و پرده از جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان مظلوم غزه بردارد.

مدیر حوزه علمیه رسالت کابل با اشاره به اینکه جنایت‌های اخیر صهیونیست ها علیه مردم غزه در طول تاریخ بی سابقه بوده است، گفت: روشن است که اسرائیل یک غده سرطانی است و وجوب شرعی حکم می‌‍‌کند که به مردم فلسطین کمک کنیم. در این شرایط سختی که آنها در محاصره شدید قرار دارند، توجه به فلسطین باید یکی از امورات مهم زندگی اجتماعی و فردی ما باشد.

شیخ صالحی تصریح کرد: فلسطینیان با این تعداد شهید در سرزمینشان این پیام را برای کل جهان دارند که محور وحدت در جهان اسلام باید یک مسئله اساسی باشد.

وی در پایان گفت: رفتن به سوی تحقق امت اسلامی یک ضرورت است، تا امت اسلامی تحقق پیدا نکند، تجاوز کسانی که توانایی دیدن ارزشها و استعدادهای مسلمانان را ندارند همچنان ادامه خواهد داشت. ما نباید در دید آیندگان سر افکنده باشیم. اهتمام ویژه به مسئله فلسطین می‌تواند معیار وحدت ما باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha