چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندارن

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: از برکات جمهوری اسلامی همین حوزه‌های علمیه خواهران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، در آیین آغاز سال تحصیلی 1403-1404 مدارس علمیه خواهران استان مازندران در جمع طلاب کادر و اساتید این مدارس اظهار کرد: در آستانه سالروز ۲ میلاد خجسته و ۲ مولود مبارک پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام) و در هفته وحدت قرار داریم که با آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران هم زمان شده که عرض تبریک و شادباش داریم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که باب علم‌آموزی را برای ما گشوده و این زمینه را فراهم کرده و علاقه‌مندان خواهر و برادر ما امروز در پرتو این نظام جمهوری اسلامی و امنیت شهیدان از آن بهره‌مند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی افزود: وجود پیامبر(صلوات الله علیه) براساس حدیث و روایت تحف‌العقول ص ۹۴، ۴ چیز را برای هر انسان خردمند و هوشمندی لازم دانستند، اول استماع علم است یعنی گوش و چشم، ورودی‌های علم باشند؛ دوم باید آن را حفظ کنند و در وجود خود ذخیره کنند.

وی ادامه داد: علم باید به دیگران منتقل شود و نشر پیدا کند و چهارم این‌که به علم عمل شود؛ درغیراین‌صورت حجتی است بر علیه انسان و اگر این‌ها نباشد یا خرد نیست یا هوشمندی نیست.

وی تاکید کرد: از طرفی هم باید برای تحقق این امر سازوکار لازم انجام شود، خواهران دوست دارند که علم بیاموزند پس باید جایی فراهم شود که علم گفته و شنیده شود؛ بنابراین وجود مدارس و حوزه‌های علمیه و امکانات لازم باید فراهم شود؛ قبل از انقلاب بسیاری از خانم‌ها استعداد و علاقه‌مندی داشتند اما چون این فضاها نبود این استعدادها هدر رفته اما از برکات جمهوری اسلامی همین حوزه های علمیه خواهران است.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha