چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
افتتاحیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: مدارس علمیه خواهران با محوریت زن و خانواده‌ نقش تکلیفی و کلیدی دارد از مدیریت خانواده‌ تولید و ترویج و بیان احکام مختلف بیان مسائل و مباحث امور تربیتی و هزاران مسائل مربوط به امور بانوان با حوزه زن و خانواده‌ می باشد، بنابراین ضرورت دارد در حوزه‌های علمیه افراد متخصص و دین‌شناس تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در آیین سال تحصیلی جدید که در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید که متقارن با ماه ربیع، میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) است با بیان اینکه بنیاد حوزه علمیه از صدر اسلام و با بعثت پیامبر اسلام‌(ص) در جهت رشد معرفت، معنویت و سلوک انسانی شروع شد و تا کنون راه مجاهدت معنوی، علمی و فرهنگی جامعه بشریت گام برمی‌دارد، خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه و به ویژه مدارس علمیه خواهران در هیج دوره از تاریخ خود به قدر امروز مورد توجه افکار و انظار جهانی قرار نداشته اند.

وی افزود: مدارس علمیه امروز در سرنوشت جهان و بین الملل بسیار تاثیرگذار است، چرا که از ارزش‌های حکومت اسلامی و به بالندگی رسیده است و وظیفه‌ی نخبگان و کارگزاران به سمت توسعه‌ ارزش‌هاست، مفاهیم ارزشی و ارزش‌آفرینی حقیقت عالمان دین است که به لحاظ نظری و علمی مروج دین خدا باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه مدارس علمیه خواهران با محوریت زن و خانواده‌ نقش تکلیفی و کلیدی دارد، تاکید کرد: از مدیریت خانواده‌ تولید و ترویج و بیان احکام مختلف بیان مسائل و مباحث امور تربیتی و هزاران مسائل مربوط به امور بانوان با حوزه زن و خانواده‌ می باشد، بنابراین ضرورت دارد در حوزه افراد متخصص و دین‌شناس تربیت شوند.

وی ادامه داد: در این راستا حوزه علمیه خواهران در افق و راهبرد پیش رو برنامه بلند مدت و برش ۵ ساله را در نظامات آموزشی در حوزه دانشی، پژوهشی و فرهنگی دنبال می کند.

خانم عباسی تصریح کرد: برنامه مدون ۵ ساله در جهت تربیت بانوان فاضله و متخصص در این حوزه طراحی گردیده که خروجی و دست‌آورد مدارس علمیه در مقاطع گوناگون مدرس، محقق و مبلغ هستد.

تربیت افراد متخصص و دین‌شناس رسالت حوزه‌های علمیه خواهران است


وی در ادامه توصیه مقام معظم رهبری(حفظه الله) به طلاب را یاد آور شد " دیدبان خوبی باشیم، از مسأل زندگی و زمانه غافل نشویم، به علم آموزی هم مثل نماز اهمیت دهیم، طلبه امروز نمی تواند با درس خواندن وظیفه خود را تمام شده بداند و باب سیاسی و اجتماعی را بر خود مسدود کنند چرا که فردی جامع الشرایط است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار داشت: اگر چه درس خواندن، آشنایی با معارف، خودسازی و پرداختن به خود از فرائض بلکه مهمترین فرائض است، اما این فریضه هم نباید ما را از جریاناتی که در کشور می‌گذرد و وظایفی که در مقابل این جریانات داریم و نیز از حضور در صحنه‌های اجتماعی، کمک به پیشرفت کشور و انقلاب باز بدارد.

وی با اشاره به توصیه‌های آیت الله بهجت به طلاب، افزود: هر شب محاسبه نفس کنید هر کس محاسبه نفس کند و به علمش عمل کند خداوند محاسبه آخر عمر را به او الهام خواهد کرد، با آدم‌های امین مشورت کنید، لحظه‌ای از فراگیری علم غافل نشوید، همیشه با وضو باشید، نماز اول وقت و به جماعت بخوانید.

خانم عباسی در ادامه با بیان توصیه‌های آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: درس را به گونه‌ای بخوانید ‌که بعد بتوانید تدریس کنید نه برای نمره، حداقل هم مباحثه‌ای داشته باشید، قدر وقت را بدانید که مهمترین سرمایه وقت است.

وی ضمن تشکر از مدیر، کادر و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب که روز آغازین سال تحصیلی را به بهترین وجه اجرا کردند، ادامه داد: اجرای برنامه‌های این مدرسه علمیه، کامل، متنوع و از آن جهت که غالب طلبه‌های امروز سیکل بودند، برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده بود با توجه به جوانان و نوجوانان برنامه‌های شاد، انگیزشی و عالی بود.

تربیت افراد متخصص و دین‌شناس رسالت حوزه‌های علمیه خواهران است

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اذعان داشت: در بخش نهادینه‌سازی اجرای برنامه‌ها از صفر تا صد با راهبری خود طلاب که به پایه دوم مقطع سیکل سپرده بودند، این نشان از کادرسازی خیلی عالی این مدرسه است و اینکه ما به جوانان و نوجوانانمان یک فرصتی بدیم چرا که مسئولیت پذیری باعث توان‌افزایی آن‌ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه‌های اجراشده سخنرانی، مولودی، پخش کلیپ عملکرد یک‌ساله در بخش‌های مختلف قرآنی کارهای خوبی صورت گرفته بود و اینکه مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) کلیه مدیران را دعوت کرده بودند و یک میهمانی خیلی خوبی برای شروع بهار علمی داشتند این هم از کرامت ایشان هست که مدرسه حضرت زینب(س) میناب پیشگام هست در برنامه‌های همایشی، جشنواره‌ای و بنده به نوبه خودم از مدیر، کادر و عوامل اجرایی به جهت اجرای بسیار خوب تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha