جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
رجبی

حوزه/ رجبی دوانی گفت: مردم ایران ضمن گرامیداشت حرمت پیامبر(ص) و امامزادگان، مرقد آنها را پناه درماندگان برای کسب معنویت و ایجاد رابطه با خدا و توسل به اهل بیت(ع) می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، رجبی دوانی در همایش علمی کنگره بین المللی علی بن امام محمدباقر (ع) که در سالن آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: تشیع در منطقه کاشان در سال‌های یادشده به قدری قوت یافته بود که امام باقر(ع)، فرزند خود را مأمور هدایت و ارشاد مردم این منطقه کرد و این افتخاری برای مردم کاشان است.

دبیرعلمی کنگره علمی بین المللی علی بن امام محمدباقر(ع)، با تقدیر از همراهی و حمایت‌های امام جمعه کاشان، امام جمعه مشهداردهال و دیگر دست اندرکاران برگزاری این کنگره، ابراز کرد: کشور ما ایران افتخار این را دارد که ازدیرباز میزبان فرزندان اهل بیت(ع) می‌باشد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی، با بیان اینکه مردم ایران ضمن گرامیداشت حرمت پیامبر(ص) و امامزادگان، مرقد آنها را نیز پناه درماندگان برای کسب معنویت و ایجاد رابطه با خدا و توسل به اهل بیت(ع) می‌دانند، اظهار کرد: حضرت علی بن باقر(ع) در بین امامزادگان واجب التعظیم کشور به عنوان نخستین امام زاده بلافصل جلوه‌ای خاصی دارد.

رجبی دوانی، با بیان اینکه مذهب حق از قم به کاشان نسوخ پیدا می‌کند، یادآور شد: به دلیل اینکه کاشان به مرکز بزرگ تشیع در کشور در زمان امام باقر(ع) تبدیل شده بود، فرزند بلافصل خودشان را مأمور ارشاد و هدایت مردم منطقه کاشان کردند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی، با ارائه گزارشی از فعالیت کمیته علمی کنگره بین المللی علی بن باقر(ع)، یادآور شد: تشکیل دبیرخانه و هیئت علمی با حضور اساتید نخبه، تبلیغ و فراخوان مقالات، راه‌اندازی کمیته اطلاع رسانی و بانک اطلاعاتی مراکز پژوهشی، مکاتبه و تعامل با مراکز علمی و پژوهَشی داخل و خارج کشور، داوری، ارزیابی، ویراستاری و تهیه مجموعه مقالات برگزیده کنگره، برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست‌های تخصصی از مهمترین اقدامات این کمیته می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha