جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
منشد

حوزه/ دکترجلیل منشد با بیان اینکه اینگونه کنگره ها باعث می شود تا هویت اسلامی و دینی و شعائر الهی حفظ شود، گفت: از برکات بزرگ این کنگره تجلیل از مقام فرزند امام محمد باقر (ع) در منطقه کاشان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، دکتر جلیل منشد رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق در مراسم افتتاحیه اجلاسیه علمی کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در دانشگاه کاشان افزود: در این مشهد شریف با ابیاتی از سید راوندی در وصف علی بن باقر(ع) توسل پیدا کردم.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق با بیان اینکه صحبت هایم را باجملات زیبای سید بزرگوار راوندی شکوفا می کنم گفت: ارتباط بین دانشگاه و حوزه علمیه و اهداف عالی که اهل بیت (ع) وظیفه انسانی خودشان در طول تاریخ برجا گذاشته اند و این کنگره نشانه اهمیت این حضور را بیان می کند.

جلیل منشد با بیان اینکه به واسطه امامزاده بزرگ علی بن باقر(ع) درخانه مردم نام خدا بلندمرتبه شده است و ذکر و اسم ائمه اطهار جاری گشته بسیارخرسندم گفت: امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) آموخته شده در دستگاه پدرش حضرت باقر (ع) در دوره ای به عنوان نماینده ایشان در ایران می باشد.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع)عراق با بیان اینکه این امامزاده عظیم الشان فرزند امام باقر(ع) به مکارم اخلاق پرورش یافته و توانسته مراحل تعالی را پشت سربگذارد گفت: اینکه تقوای این امامزاده زبان زد خاص و عام بوده باعث شده تا مفاخر بزرگ مسلمین در کل جهان اسلام و دوری از پلیدی های دنیا و زشتی ها باشد.

جلیل منشد با بیان اینکه زندگی علی باقر(ع) آموخته از مقاطع ، فکر، اخلاق و تربیت نیروهای انسانی بوده است گفت:علی بن باقر(ع) در زمانی حضور پیدا کردند که علاوه بر اینکه قدرت و ثروت باعث شرارت و مشکل شده بود عقاید پلید و مشکلات علمی نیز وجود داشت و آموخته ها و معارف توسط ایشان گسترش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق با بیان اینکه برگزاری این کنگره ها باعث می شود تا اسامی ائمه اطهار(ع) و فرزندانشان و همچنین گسترش معارف بزرگ آنها برای تعظیم شعائر انجام شود گفت: از شعائر بزرگی که باید از آنها نام ببریم زیارت فرزندان امام در اقصی نقاط جهان می باشد.

جلیل منشد با بیان اینکه اینگونه کنگره ها باعث می شود تا هویت اسلامی و دینی و شعائر الهی حفظ شود گفت: از برکات بزرگ این کنگره تجلیل از مقام فرزند امام محمد باقر (ع) در منطقه کاشان می باشد.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق افزود : مشکلی که امروز جامعه بشریت با آن روبرو است خلع فکری ، دیدگاه های منحرف است.

دکتر جلیل منشدبا بیان اینکه این کنگره ها باعث می شود که مردم و فرزندانمان در مسیر صحیح پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) قرار بگیرند گفت: دانشگاه کاظمیه عراق در راستای مسئولیت تبیینی با تمام توان در جهت گسترش مبانی اسلامی در دانشگاه ها تلاش می کند.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق افزود: ما در دانشگاه امام کاظم (ع) عراق کلیه علوم خصوصا علوم اسلامی را برای اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) برگزار می کنیم.

جلیل منشد با بیان اینکه این کنگره ها می تواند موجب وحدت و همدلی بین دانشگاه امام کاظم (ع) عراق با دیگر مجامع علمی شود گفت: برگزاری این کنگره می تواند اقدام مبارکی در جهت ارتباط و توسعه هرچه بیشتر بین دانشگاه امام کاظم (ع)عراق در این مسیر می باشد.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع)عراق یادآورشد : دانشگاه امام کاظم(ع) دقیقا مشابه دانشگاه آزاداسلامی در ایران است که علاوه بر اینکه در علوم دینی فعال می باشد در دیگر علوم هم پیش قدم است.

جلیل منشد تاکیدکرد: ماپیشنهاد می دهیم که دانشگاه امام کاظم (ع) عراق مباحث علمی در ارتباط با دانشگاه های ایران خصوصا دانشگاه آزاداسلامی را پیگیری کند و تفاهمی در این زمینه داشته باشد.

رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) عراق درپایان از برگزارکنندگان کنگره علمی بن المللی علی بن باقر(ع) و میزبانی و میهمان وازی دانشگاه کاشان و مسئولین منطقه فرهنگی کاشان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha