جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
باقر

حوزه/ سردار مقدم فر باانتقاد از کوتاهی و قصور دانشگاهیان و حوزویان نسبت به معرفی علی بن باقر(ع) به جهان اسلام گفت: اهداف عالی این کنگره معرفی بیشتر و بهتر این حضرت در ابعاد مختلف در جهت تاثیرگذاری در الگوی های شهادت ، مقاومت، ایثار و فداکاری به جهان تشیع بود.

سردار حمیدرضا مقدم فر رئیس کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در مراسم اختتامیه چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان ضمن خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی وارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده اظهار داشت: نزدیک به دوسال است که مقدمات برگزاری این کنگره در قالب یک ساختار۳۲ کمیته و کارگروه تبلیغی، فرهنگی پژوهشی فعالیتش را آغاز کرده است.

رئیس کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) بخش علمی را مهمترین بخش های این کنگره عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از لحاظ تاریخی از علی بن باقر(ع) کم داریم لازم بود تا به صورت علمی و پژوهشی اطلاعات لازم را در مورد این امامزاده واجب التعظیم بیشتر به دست بیاوریم .

مقدم فر با بیان اینکه خدا را شاکریم که در مورد شعر و ادبیات کنگره به نتیجه رسیدیم گفت : در این جلسه محصول کنگره در قالب آثار، مقالات و شعر ادبیات ارائه خواهد گردید .

رئیس کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) تصریح کرد: تمام تلاشمان را به کارگرفتیم تا این کنگره بتواند در قالب های فرهنگی و دینی شخصیت علی بن باقر(ع) را به جهان تشیع معرفی کند.

سردار مقدم فر با انتقاد از کوتاهی و قصور دانشگاهیان و حوزویان نسبت به معرفی علی بن باقر(ع) به جهان اسلام گفت: اهداف عالی این کنگره معرفی بیشتر و بهتر این حضرت در ابعاد مختلف در جهت تاثیرگذاری در الگوی های جهادگونه، شهادت ، مقاومت ، ایثار و فداکاری به جهان تشیع بود.

وی با بیان اینکه اصلی ترین هدف دشمن ایجاد یاس و نا امیدی دربین مردم می باشد گفت: پرداختن به شخصیت امامزادگان خصوصا علی بن باقر(ع) (ع) به عنوان یک الگو در جهت مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن بسیار اثرگذار می باشد.

در پایان این مراسم از دستاورد های علمی ، پژوهشی و فرهنگی کنگره علی بن باقر (ع) از برگزیدگان مقالات برتر ارائه شده به این کنگره تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی بن باقر(ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ،رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان ، استاندار اصفهان ، نمایندگان مردم شهرستان های کاشان آران وبیدگل ، نطنز، بادرود و قمصر در مجلس، ائمه جمعه منطقه کاشان، روحانیون ، میهمانان داخلی و خارجی و اقشار مختلف مردم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است آستان مقدس علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

انتهای پیام./

دانشگاهیان و حوزویان در معرفی علی بن باقر(ع) به جهان اسلام کوتاهی کردند

دانشگاهیان و حوزویان در معرفی علی بن باقر(ع) به جهان اسلام کوتاهی کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha