چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
عابدیان

حوزه/ حجت الاسلام عابدیان گفت: صدور انقلاب به سراسر دنیا، قبل از اینکه در فرمایشات امامین انقلاب باشد دستور قرآن بوده است.

حجت الاسلام سیدرضا عابدیان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: در آیات بسیاری من جمله آیه نهم سوره مبارکه صف، مهمترین فلسفه بعثت انبیا الهی گسترش توحید در جهان بیان شده و در دیگر آیات راه گسترش توحید، تشکیل حکومت اسلامی ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه در دوران حضور نبی مکرم اسلام، بنا بردلایلی که در تاریخ بدان اشاره شده این مهم بر روی زمین ماند و ائمه اطهار(ع)، عهده دار این اراده تشریعی الهی شدند، گفت: این وعده الهی یعنی گسترش توحید در جهان بواسطه تشکیل حکومت جهانی توحیدی، توسط آخرین ذخیره الهی محقق خواهد شد، گرچه عده‌ای از این مساله کراهت داشته باشند، همانطور که خداوند نیز اشاره فرموده ولوکره المشرکون.

حجت الاسلام عابدیان، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور و تشکیل همین حکومت جهانی توحیدی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم، ریشه در عدم تدبر دقیق در آیات و عدم مطالعه دقیق در اندیشه اسلامی و منظومه فکری امامین انقلاب و عدم آشنایی با اهداف انقلاب اسلامی است.

وی ابراز کرد: در جلد نوزدهم صحیفه نور، حضرت امام(ره) می‌فرماید: «ما از اول گفتیم می‌خواهیم انقلابمان را صادر کنیم، صدور انقلاب به لشکرکشی نیست، بلکه می‌خواهیم حرفمان را به دنیا برسانیم که یکی از آن مراکز، وزارت امورخارجه است که باید مسائل ایران و اسلام و گرفتاری‌هایی که ایران از شرق و غرب داشته، به دنیا برساند و به دنیا بگوید که می‌خواهیم این‌گونه عمل کنیم».

استادحوزه علمیه تصریح کرد: صدور انقلاب به سراسر دنیا، قبل از اینکه در فرمایشات امامین انقلاب باشد دستور قرآن بوده و در منظومه فکری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه الله) نیز یکی از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی مساله صدور انقلاب، صدور معنویت، صدور توحید و صدور تمدن نوین اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha