چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
هبه اسمیت

حوزه/بانوی اندیشمند اروگوئه‌ای تاکیدکرد: این وظیفه اسلامی و انسانی ما است که به عنوان یک مسلمان به مظلومان به ویژه برادران مظلوم خود در غزه، چه مسلمان باشند و چه نباشند، کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هبه اسمیت، بانوی اندیشمند اروگوئه‌ای در نهمین وبینار سی‌ و هشتمین کنفرانس وحدت که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت به جامعه مسلمانان اظهار داشت: ما امروز علاوه بر صحبت از وحدت اسلامی، متعهد هستیم از نقش مقاومت در برابر ظلم و ستم، برادران فلسطینی، ترویج فرهنگ مقاومت و بیداری، انقلاب بشریت در جهان و آنچه در غزه می‌گذرد نیز صحبت کنیم.

وی با بیان این که این وظیفه اسلامی و انسانی ما است که به عنوان یک مسلمان به مظلومان به ویژه برادران مظلوم خود در غزه چه مسلمان باشند و چه نباشند، کمک کنیم، گفت: نزدیک به یک سال است که مردم فلسطین از طریق نسل‌کشی و پاکسازی قومی از آزار و اذیت رنج می‌برند.

این بانوی اروگوئه‌ای با اشاره به این که اکنون صهیونیسم، بدترین چهره و بدترین وحشی‌گری خود را به بشریت نشان می‌دهد، گفت: مقاومت، ایستادگی و فداکاری مردم فلسطین امروز بیداری جدیدی را ممکن می‌سازد که آن انقلاب علیه اقدامات ضدبشری و تروریسم دولتی است.

وی افزود: دلاورمردهای فلسطین به ما درس ایمان، مقاومت، پایداری و تسلیم باورنکردنی در برابر ظالم را می‌دهند.

هبه اسمیت گفت: هرگاه تصاویر و فیلم‌های تأثیرگذار از خانواده‌های از هم پاشیده، بدن‌های مثله شده، قهرمانانی که از زیر آوار بیرون می‌آیند و در برابر مرگ مقاومت می‌کنند را می‌بینیم، یک احساس ذاتی در درون ما بیدار می‌شود و ما را به سمت این انگیزه سوق می‌دهد که به مظلومان و کسانی که بیشتر از همه نیاز دارند، کمک کنیم.

وی با بیان این که ما به عنوان مسلمانان واقعی نمی‌توانیم ظلم را در حق کسی بپذیریم، تأکیدکرد: رژیم صهیونیستی، شبیه فرعونی است که دستور قتل کودکان را صادر کرده است. صهیونیست‌ها فکر می‌کنند نوزادان در شکم خواهران شجاع فلسطینی، مارهایی هستند که باید کشته شوند.

این بانوی اندیشمند با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند، ظلمی بزرگتر از آن نیست که مظلوم کسی را جز خدای متعال نداشته باشد که او را نجات دهد، خاطرنشان کرد: اسلام امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده است. ما به عنوان مسلمان باید در برابر رژیم‌های ستمگر بایستیم و وظیفه ماست که عزت، حیثیت و شرافت برادران دلیر فلسطینی خود را نیز حفظ کرده، از اماکن مقدس مسلمانان مانند مسجدالاقصی عزیز محافظت کنیم.

وی در پایان گفت: بیایید برادرانمان را تنها نگذاریم، بیایید به خیابان‌ها برویم و ذهن‌ها را از طریق هنر، شعر و موسیقی بیدار کنیم و از کمک به برادران دینی خود دست برنداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha