چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
سید سراج حیدر زیدی

حوزه/فعال ایرلندی با توجه به وخیم‌تر شدن وضعیت غزه توسط رژیم صهیونیستی، تاکیدکرد که کشورهایی با اکثریت مسلمان باید برای نابودی رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید سراج حیدر زیدی، فعال ایرلندی در دهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (سه‌شنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت که وضعیت غزه توسط ظالمان و مستکبران جهانی که هر روز غیرنظامیان، کودکان، زنان و مردان بی‌گناه را سلاخی می‌کنند، وخیم‌تر می‌شود و مردم بسیاری در بمباران‌ها کشته شده‌اند.

وی افزود: «پیامبر اکرم (ص) فرموده است که امت مانند یک بدن است، اگر عضوی از آن برای عضوی دیگر به درد نیاید، یا تخدیر شده یا مرده است. این در حالی است که بدن مسلمان در حال ذبح شدن است اما بقیه اعضای بدن واکنشی نشان نمی‌دهند.»

زیدی ادامه داد: «ما مشترکات زیادی با هم داریم، قبله مشترک، روزه مشترک، حج مشترک، زبان ما عربی، فارسی، انگلیسی است که اکثر مسلمانان جهان از آن استفاده می‌کنند، اما برای نزدیکی به اندیشه و مکتب اسلامی مشترک باید روی نقطه خاصی تمرکز کرد.»

وی همچنین به سخن امام خمینی (ره) اشاره کرد که فرمودند: قدرت امت اسلامی به گونه‌ای است که اگر با هم متحد شوند، می‌توانند چالشی برای دنیا باشند و این شرم‌آور است که ما بی‌اختیار نشسته ایم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

این فعال ایرلندی با تاکید بر وحدت بین مسلمانان در سراسر جهان، گفت: «75 ملتی که ظاهرا اکثریت کشورهای مسلمان هستند، باید علیه موجودیت صهیونیستی متحد شوند. مشکل امروز دنیا همین است، البته آنها توسط متجاوزان و استکبار در دنیا حمایت می‌شوند.»

وی با اشاره به وضعیت غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه، تاکیدکرد که بخشی از جهان تحت تاثیر قرار گرفته است و همه ما باید برای انجام اقداماتی در مورد آن تمرکز کنیم. مسلمانان باید به عنوان نیرویی متحد برای مقابله با آن نه تنها در سطح نظامی، بلکه در سطوح مختلف گردهم آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha