سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مولوی لطف االله حق‌پرست

حوزه/استاد دانشگاه افغانستان اظهار داشت: خداوند متعال صلح عادلانه را برای سازش و پایان دادن به اختلافات و درگیری‌ها مشروع کرده است؛ زیرا موجب پاک کردن دلها از کینه، حفظ آرامش، الفت و پاکی قلبها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،"مولوی لطف االله حق‌پرست" استاد دانشگاه افغانستان در وبینار دهم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت:خداوند متعال صلح عادلانه را برای سازش و پایان دادن به اختلافات و درگیری‌ها مشروع کرده است. آوردن صلح عادلانه در بین مردم از بزرگترین عبادات است؛ زیرا موجب پاک کردن دلها از کینه، حفظ آرامش، الفت و پاکی قلبها می‌شود.

وی ادامه داد: صلح عادلانه، وحدت، همدلی وهمدردی جای شقاوت و نزاع و دشمنی را می‌گیرد. طبق آیات قرآن و احادیث، خداوند متعال کسانی که به عدالت رفتار می‌کنند را دوست دارد.

استاد دانشگاه افغانستان اظهار داشت: وقتی ما در بین مردم صلح ایجاد می‌کنیم، باید دقت کنیم که صلح ما فریب و خدعه نباشد و صلحی عادلانه باشد؛ رسالت ما مسلمانان به خصوص حکما و رهبران عرب این است که متوجه اوضاع و احوال جهان باشیم.

وی افزود: در این برهه حساس تاریخی شاهدیم که مردم مظلوم فلسطین، مورد ظلم و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته‌اند؛ پس تنها گذاشتن این مردم ستمدیده جنایت است.

مولوی حق‌پرست تأکید کرد:حمایت از مقاومت جوانمردانه مجاهدان جسور فلسطین تأثیر بسزایی در حفظ روحیه مقاومت جنبش‌های اسلامی، مردم فلسطین و سایر بلاد اسلامی دارد؛ بدون شک این مردم، حمایت کشورهای اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: خون مردم فلسطین، تبعات سنگینی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن دارد. در این بین امت اسلام در حمایت از مردم فلسطین وظیفه بسیار خطیری دارد و انسجام بلاد اسلامی و مجامع بین المللی در این برهه ضروری است.

استاد دانشگاه افغانستان گفت: زمانی که شرارت در دل‌های ما جای گیرد از هم فاصله می‌گیریم و قطع صله رحم می‌کنیم. حال آنکه خداوند دوست ندارد پیوند مسلمانان با این سرنوشت مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد:همزیستی مسالمت آمیز از اهداف اساسی دین مبین اسلام است. یکی از اهداف بعثت رسول اکرم(ص) نیز تأمین صلح بوده است. هدف قیام امام حسین(ع) هم برای تأمین صلح بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha