چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
۱

حوزه/ پورحیدر گفت: نظام فمینیستی بین تساوی و تشابه هیچ فرقی قائل نشده و این باعث شده تفاوت‌های تکوینی زنان را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، راضیه پورحیدر دبیر کمیسیون آزادی، لیبرالیسم، زن، تمدن اسلامی در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز، امروز به تشریح مباحث مطرح شده در این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: زن همیشه یکی از پایه‌های پیشرفت جامعه بوده، غربی‌ها یک زمانی برای زنان و حقوق و مالکیت آن‌ها ارزشی قائل نبودند و تازه به فکر حقوق زنان افتاده‌اند در حالی که اسلام از هزار و چهارصد سال پیش حقوق زنان و مردان را مطرح کرده‌ است.

وی افزود: امروز که غرب حقوق زنان را مطرح می‌کند، اما با آزادی واقعی مخالف است و با سیاست‌های خود چهارچوب خانواده را از بین برده، آنچه را که غرب به نام تفکر دینی معرفی می‌کند دیدگاه کلیسا است که زن را موجود درجه دو می‌دانست، در حالی که چنین چیزی در اسلام وجود نداشت و ندارد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه ادامه داد: برخی‌ها بدون توجه به مبانی اسلامی، مطالبی را به نام اسلام مطرح می‌کنند که در تضاد با تفکر دینی است، در اسلام انسان خلیفة‌الله است و در آن جنسیت معنایی ندارد.

وی تأکید کرد: نظام فمینیستی بین تساوی و تشابه هیچ فرقی قائل نشده و این باعث شده تفاوت‌های تکوینی زنان را نادیده گرفته‌اند و دفاعی هم که از حقوق زنان کرده‌اند، با شکست مواجه شده است.

پورحیدر عنوان کرد: یکی از مباحثی که امروز در این کمیسیون مطرح شد، این بود که در تمدن غربی آن‌چه درد جامعه را اداره می‌کند، شعار حقوق زنان است اما حقوق زنان را زیر پا می‌گذارند و زنان هر وقت می‌خواهند از خود دفاع کنند بیشتر مظلوم می‌شوند، نظام‌های غربی بر اساس مرد سالاری است و غرب به زن آزادی داده که او را برده مرد بکند.

وی ابراز کرد: یکی از مسائلی که در غرب مطرح می‌شود آزادی جنسی است که باز هم این مسئله زن را برده مرد می‌کند و اثرات مخربی بر جامعه دارد، غرب برای سوء استفاده از زنان صنعت پورن را مطرح و رونق داده و چون در غربت زنان از حق طبیعی خود محروم هستند، افسردگی نیز بیشتر است و قتل و خودکشی در غرب هر روز بیشتر هم می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه گفت: نباید از زنان سرزمین خودمان غافل شویم و با توجه به شعارهای توخالی که غرب هر روز بیشتر مطرح می‌کند، اگر نتوانیم شعارهای پوشالی آن‌ها را خنثی کنیم، جامعه به سمت این شعارهای فریبنده پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: زنان با حفظ عفت و حیا می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند و باید این مبانی اصیل اسلامی را به دنیا صادر کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha