سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183869
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
حوزه علمیه خراسان جنوبی

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح امین، گفت: طی سال‌های گذشته در خراسان جنوبی ۵۵۰ نفر از طلاب در قالب طرح امین در مدارس فعالیت داشتند و برای سال جاری هم در حال جذب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام موسوی اصل معاون فرهنگی و اخلاقی حوزه علمیه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: حضور فعال طلاب با پشتوانه علمی در عرصه اجتماعی، فرهنگی در جامعه باعث پیشرفت تمدن اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی طلاب در عرصه‌های مختلف ادامه داد: برگزاری نشست‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در شش رشته و طرح هدف‌گذاری قرآن ویژه طلبه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در عرصه قرآن و عترت بوده است.

وی از اجرای طرح مکارم خوبان در سطح استان خبر داد و ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب متاهل، برگزاری مسابقات ورزشی و رویداد نیمروز از دیگر برنامه‌های انجام شده در بخش‌های مختلف بوده است.

معاون فرهنگی و اخلاقی حوزه علمیه خراسان جنوبی از برگزاری یادواره شهدای روحانی، فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق مختلف استان خبرداد و خاطرنشان کرد: همچنین اجلاسیه شهدای روحانی نیمه دوم دی‌ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی اصل بیان کرد: تجلیل از گروه‌های جهادی در مهرماه، اجرای طرح میثاق طلبگی، برگزاری مسابقات قرآن در ۶ رشته و اعزام طلاب به راهیان نور از جمله برنامه‌های پیش‌رو است.

حجت الاسلام شیدایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ پایان‌نامه در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ مقاله به فراخوان خراسان بزرگ ارسال می‌کنیم، اضافه کرد: همایش بزرگ آیت الله تهامی با محوریت حوزه علمیه خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام درخشی معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه تبلیغ داریم، ابراز کرد: در موضوعات تبلیغی نیازهای جامعه را نیز در نظر می‌گیریم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح امین در خراسان جنوبی، متذکر شد: طی سال‌های گذشته در خراسان جنوبی ۵۵۰ نفر از طلاب در قالب طرح امین در مدارس فعالیت داشتند و برای سال جاری هم در حال جذب هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی مطرح کرد: تعداد ۸۰۰ نفر از طلاب خراسان جنوبی در طرح‌های مختلف شامل طرح های هجرت و طرح امین فعالیت دارند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha