جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: بعثت پیامبر مایه حیات جامعه اسلامی است و یکی از مهم‌ترین نتایج وحدت امت اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی و حیات طیبه است.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با اشاره به اهمیت وحدت در امت اسلامی، اظهار داشت: رسیدن به تمدن اسلامی یکی از دستاوردهای وحدت امت اسلامی است و از مهمترین راهکارهای رسیدن به این مسئله، سلوک در سبک زندگی نبوی است و برای متقاعد کردن مردم در این مسیر، عقل‌ها و جهان بینی باید اصلاح شود چرا که دیدگاه و بینش خیلی مهم است.

امام جمعه خوی، با بیان اینکه بینش‌ها و دیدگاه‌ها تاثیر خیلی زیادی در جهان بینی دارند، ابراز کرد: علمای اخلاق می‌فرمایند اگر در این دنیا ناقص بمانی در آخرت هم ناقص خواهی ماند، نبی اکرم(ص) نیز می‌فرماید: از ۱۰ طایفه که به محشر می‌آیند فقط یک طایفه با قیافه انسان محشور می‌شوند و بقیه با قیافه‌های وحشتناک محشور می‌شوند.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: در روز قیامت مساجد، قرآن و علما از انسان شکایت می‌کنند، عدم رعایت سبک زندگی اسلامی موجب این شکایت‌ها می‌شود، امام خمینی(ره) راهکار چمرانی شدن را در چمرانی زندگی کردن می‌دانند و می‌فرمایند، مثل چمران بمیرید چون تنها کسانی می‌توانند چمرانی بمیرند که چمرانی زیسته باشند.

وی با تأکید بر لزوم تمسک امت اسلامی به سبک زندگی نبی مکرم اسلام در دست یافتن به وحدت و رسیدن به حیات طیبه، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) مبعوث شده تا نگاه ما را از عالم خاکی بالاتر ببرد، دیده‌ها را از خاک بالا ببرد، اگر نگاه انسان نگاه علوی و آسمانی نباشد به تعبیر شاعر به سان آن کرمی خواهد بود که فقط عالم خاک را می‌بیند.

امام جمعه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) درباره عظمت رسول الله(ص) می‌فرمایند، همانطور که در خلقت الهی جنین را به روح احسن تبدیل می‌کند، بعثت پیامبر اکرم نیز مایه حیات جامعه و تمدن انسانی و اسلامی است.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha