جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نشست مدیران آموزش و پرورش با مدرسه علمیه خواهران مهریز

حوزه / جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس آموزش و پرورش و مدرسه علمیه خواهران مهریز در امور تربیتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور معاون تبلیغ حوزه علمیه استان یزد روز گذشته در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز برگزار شد، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص)، به وجوهات مشترک میان مدارس علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت پذیری به عنوان مهمترین اصل مورد انتظار از هر مسئولی می‌باشد، ولی اهمیت این امر نزد روحانیون و معلمین تربیتی بیش از سایرین مورد انتظار است، چراکه بحث دین و اعتقاد دانش آموز در میان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان یزد، با استناد به سیره معصومین(ع)، گفت: نمی‌توانیم به جهت تربیت دانش آموزان کار را ساده در نظر بگیریم، زیرا ائمه معصومین(ع) برای تربیت فرزند، از خداوند طلب یاری می‌کردند.

وی ضمن تشکر از مدیران مدارس به جهت همکاری با مبلغین، با اشاره به شرح وظایف مبلغین طرح امین در مدارس، بیان کرد: ما انتظار داریم مبلغ از تمام ظرفیت‌ها و عرصه‌های تبلیغی چون صبحگاه، وقت نماز و کلاس‌های درس استفاده کند، همچنین نتیجه کار مبلغ باید ملموس باشد و طبق برنامه‌ای که مدرسه علمیه تحت اشراف مدیر مدرسه به او می‌دهد، عمل کند.

حجت الاسلام حسینی‌پور، از جمله وظایف مبلغین مدارس را رعایت اصل راز داری و حفظ شئونات طلبگی دانست و گفت: مبلغین با همکاری و شرکت در شوراها و جلسات مدارس، می‌توانند محتوای خود را تنظیم کنند.

وی ضمن تأکید بر لزوم همکاری بیشتر آموزش و پرورش و حوزه علمیه، خواستار توجه بیش از پیش به نماز در مدارس شد.

در ادامه خانم اقدس السادات دهقان منشادی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز ضمن تشکر از مدیران مدارس آموزش و پرورش که برای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه علمیه همکاری داشتند، به روند تحصیل در مدرسه علمیه و مدارج علمی آن اشاره کرد.

وی در ادامه به لزوم دغدغه‌مندی نسبت به اسلام در طلاب اشاره کرد و گفت: تمام دغدغه پیامبر اکرم(ص) اسلام بود، بنابراین توانستند از عزیزترین نزدیکانشان در راه دین بگذرند و ان‌شاء‌الله دغدغه فکری فرزندان و همسران شما نیز فقط اسلام و پیشرفت آن باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha