جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
هفته وحدت

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: دکترین وحدت و انسجام امت اسلامی، یک منطق حقیقی و قرآنی است و حمایت از غزه و مردم مظلوم فلسطین، به سندی مستحکم برای اثبات این دکترین تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی امروز ۲۸ شهریورماه، در همایش هفته وحدت با عنوان «نجات غزه مظلوم»، ضمن تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: وحدت اسلامی نباید در میان مشکلات روزمره گم شود و حمایت از مظلومان، یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این اجتماع بزرگ و ارزشمند، نشانه‌ای از اتحاد امت اسلامی است، بیان کرد: امروز افتخار ما این است که انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام راحل به ما فرصت درخشانی را برای عینیت‌بخشی به شاخصه‌های امت اسلامی داده است، ‌چرا که انقلاب اسلامی، نقشی بی‌نظیر در ایجاد وحدت میان مسلمانان و ایستادگی در برابر ظلم و ستم ایفا کرده است.

گنابادی‌نژاد گفت: بیش از شصت سال از تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه می‌گذرد و کشورهای زیادی سال‌ها از پول مردم مسلمان استفاده کرده‌ و در تریبون‌ها و رسانه‌های خود از حمایت مردم فلسطین سخن گفته‌اند اما امروز که شما باید بدانیم که تنها در یک سال در غزه، ۴۱ هزار نفر از جمله ۱۹ هزار کودک به شهادت رسیده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: رهبران خائن در برخی از کشورهای اسلامی به جای حمایت از مردم غزه، به دنبال توافق و پیمان بستن با اسرائیل هستند و برخی از آنها حتی در شب‌نشینی‌های مخفی نیز منابع مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار می‌دهند. امروز باید افتخار کنیم که دکترین انقلاب اسلامی در موضوع غزه، یک دکترین پایدار و متعهد است. خداوند بر درجات امام راحل (ره) بیفزاید که از همان ابتدا به دکترین وحدت امت اسلامی اعتقاد داشتند.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: برخی افراد کوته‌فکر و مغرض در داخل و خارج از کشور، کارکرد وحدت و انسجام اسلامی را تنها به تبلیغات رسانه‌ای محدود می‌دانستند. اما امروز باید همه به این واقعیت اذعان کنیم که دکترین وحدت و انسجام امت اسلامی، یک منطق حقیقی و قرآنی است و حمایت از غزه و مردم مظلوم فلسطین، به سندی مستحکم برای اثبات این دکترین تبدیل شده است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: افتخار ما این است که که ایرانی و انقلابی هستیم چرا که منطق انقلاب اسلامی، منطقی ممتاز و درخشان است که در حمایت از محرومان و مظلومان در برابر مستکبران و ظالمان شهرت دارد. خدا را شاکریم که پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان بر اصول گفتمان وحدت اسلامی پایبند هستیم.

وی گفت: در طی این مدت پس از انقلاب اسلامی ۲۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده که ۱۰ هزار شهید از اهل سنت هستند. این شهدای اهل سنت گواهی بر استحکام و پایداری امت اسلامی در مسیر وحدت و ایستادگی در برابر ظالمان هستند.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در مسائل جاری کشور و مشکلات عمومی مردم، نباید فراموش شود، اظهار کرد: مردم در اداره زندگی خود با مشکلاتی مواجه هستند. در این بین، روحانیت باید نماینده واقعی مردم باشد ضمن اینکه باید مراقب باشیم تا دشمنان، از طریق مشکلات نقشه‌های خود را پیاده نکنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: همه ما وظیفه داریم که از وحدت بین شیعه و سنی پاسداری کنیم و در برابر نقشه‌های دشمنان هوشیار باشیم. چرا که امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند همبستگی و اتحاد میان مسلمانان هستیم تا در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha