چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
مولوی بسم الله شریفی

حوزه/فعال رسانه‌ای افغانستان اظهار کرد: امروز آرمان فلسطین در قلب کشورهای اروپایی رخنه کرده، این آرمان تبدیل به یک طرح بین المللی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مولوی بسم الله شریفی، فعال رسانه‌ای افغانستان در وبینار دوازدهم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: در مورد فضیلت و اهمیت مسجد الاقصی در سرزمین فلسطین بارها در قرآن و احادیث به آن اشاره شده است. مسجدالاقصی به عنوان دومین مسجد با اهمیت نزد مسلمانان است.

وی افزود: بر همین اساس مسئولیت ما مسلمانان باید در قبال مردم مظلوم فلسطین بیش از پیش باشد، امروز نیاز است که امت اسلامی حول یک محور جمع شوند و وحدت داشته باشند و باید بدانند که این مسئله از واجبات است.

فعال رسانه‌ای افغانستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که مسلمانان می‌توانند بعد از قرآن و سنت نبوی به آن تمسک جویند، مسئله قدس است، در واقع شکل‌گیری یک امت واحده فرا سرزمینی، یک وحدت اسلامی فراگیر، یک جبهه مقاوم و منسجم فراتر از نگرش های دینی نیاز اساسی جهان اسلام است که جبهه مقاومت این نیاز را مرتفع کرده است. جبهه ای که کاری به مذهب ندارد و در راستای حمایت از مسلمانان مظلوم پا در عرصه نبرد می‌گذارد.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی یک امری اصولی است و نه امری تاکتیکی،گفت: هم افزایی مسلمانان با یکدیگر باعث می شود که وحدت بیش از پیش در جهان اسلام گسترش یابد.

مولوی شریفی خاطر نشان کرد: امروز آرمان فلسطین در قلب کشورهای اروپایی رخنه کرده، این آرمان تبدیل به یک طرح بین المللی شده است، حقانیت آرمان فلسطین و غاصب بودن رژیم صهیونیستی شعار و فریادی است که امام خمینی(ره) سالها پیش آن را مطرح کرده بود با این تفسیر که قدس، قلب تپنده اسلام است، اما متاسفانه بسیاری از چشم ها در برابر این حقانیت کور و بسیاری از گوش ها ناشنوا هستند.

وی در پایان گفت: بر ما مسلمانان واجب است تا بر محور توحید، سنت نبوی و قدس دور یکدیگر جمع شویم و این را بدانیم که اگر مسلمانیم و باور به ارزش‌های دینی داریم باید مسئله فلسطین و وحدت امت مسلمین را در دستور کار خود قراردهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha