سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی ارتش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی گفت:در دنیای امروز که فرهنگ‌ها در هم آمیخته‌ شده اند و هجوم فرهنگ بیگانه به شدت احساس می‌شود، پاسداری از پوشش اسلامی به عنوان یک نماد ملی و فرهنگی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این منطقه با بیان اینکه پوشش اسلامی، علاوه بر جنبه‌های فردی و معنوی، نقش مهمی در حفظ ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی ایفا می‌کند، اظهار داشت: با پوشش اسلامی، افراد به هویت خود آگاه‌تر شده و به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، تعلق خاطر بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: در دنیای امروز که فرهنگ‌ها در هم آمیخته‌ شده‌اند و هجوم فرهنگ بیگانه به شدت احساس می‌شود، پاسداری از پوشش اسلامی به عنوان یک نماد ملی و فرهنگی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی، با اشاره به اینکه مبحث پوشش اسلامی، نیازمند بررسی‌های دقیق و همه جانبه است، تصریح کرد: هرچند که حفظ هویت و ارزش‌های اسلامی امری ضروری است، اما نباید فراموش کرد که این امر باید با رعایت حقوق فردی و اجتماعی و با توجه به شرایط زمان و مکان صورت پذیرد.

وی بر ترویج گسترش خانه‌های نور تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به اهمیت جایگاه قرآن در زندگی مسلمانان، گسترش خانه‌های قرآنی می‌تواند نقش به‌سزایی در ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی جامعه داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، یکی از ویژگی‌های مهم خانه‌های نور را پرورش نسلی قرآنی و ارتقاء فرهنگ دینی دانست و بیان کرد: خانه‌های قرآنی به‌عنوان مراکزی فعال در زمینه آموزش، تفسیر و ترویج قرآن کریم، نقش بی‌بدیلی در ارتقاء سطح آگاهی‌های دینی جامعه ایفا می‌کنند و این مراکز با برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع، مسابقات قرآنی، جلسات تفسیر و گفتمان‌های دینی، زمینه را برای انس بیشتر مردم با قرآن فراهم می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی خاطرنشان کرد: تشویق به تشکیل خانه‌های قرآنی نه تنها به تقویت ایمان و تقوای افراد کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش انسجام جامعه نیز منجر شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha