سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین افتخاری گفت: هم روخوانی و هم حفظ قرآن، مقدمه‌ای برای انس با قرآن و عمل به تعالیم و معارف آن و در نهایت، اصلاح سبک زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم افتخاری در مراسم افتتاحیه دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم که با حضور جمعی از طلاب و اساتید استان‌های فارس، خوزستان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن معرفی حوزه علمیه خواهران استان فارس، اظهار داشت: یکی از خدمات و برکات انقلاب اسلامی گسترش فعالیت‌های قرآنی خصوصا حفظ قرآن بوده است.

وی افزود: همه افرادی که در محضر قرآن هستند، قطعا از فیوضات قرآن کریم بهرمند می‌شوند، ولی هم روخوانی قرآن و هم حفظ قرآن، مقدمه‌ای برای انس با قرآن و عمل به تعالیم و معارف آن و در نهایت، اصلاح سبک زندگی است، از این رو سبک زندگی باید سبک زندگی قرآنی شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس، تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی و نگاه رهبر معظم انقلاب، تحولات بزرگی در موضوع قرآن در کشور ایجاد شده است ولی خواندن کلمات قرآن اگر انسان را یک گام به جلو نبرد، هدف ما از خواندن قرآن محقق نشده است.

وی به نقل از یک قاری قرآن عرب زبان، مبنی بر این که "قرآن در مکه نازل شد و در مصر خوانده شد و در ایران به آن عمل شد"، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل عمل کردن به قرآن است و باید به انقلاب درونی و اجتماعی ختم بشود.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری، با بیان اینکه اخلاق پیامبر تماما مطابق با قرآن بود، اظهار کرد: هر آنچه که در قرآن آمده برای هدایت انسان است و بسیاری از تعالیم رفتاری و اخلاقی خطاب به مسلمانان و مؤمنین آمده که وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) اولین شخصی بود که خود را به زینت این اخلاق حسنه آراسته می‌فرمود و ما نیز به تبعیت از ایشان باید اخلاق و رفتار و گفتارمان را با عمل به این دستورات، اصلاح کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: فرصت‌ها زود از دست می‌روند و نسیم‌های رحمت تکرار شدنی نیست، پس باید از این فرصت‌هایی که گاهی برای ما ایجاد می‌شود به بهترین نحو استفاده کرد، شما هم از این فرصت سه روزه برای انس بیشتر با قرآن‌کریم استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha