سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مساله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار داشت: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.

وی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و گفت: مساله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود اما مساله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

آیت‌الله علم الهدی، ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند، درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

وی ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

آیت‌الله علم الهدی، با تأکید بر لزوم توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی، عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است، به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اظهار کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha