سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
عندلیبی

حوزه/ علما و مراکز حوزوی استان فارس طی پیام‌هایی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، علما و مراکز حوزوی استان فارس طی پیام‌های جداگانه ای ارتحال حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی عندلیبی را تسلیت گفتند.

متن پیام‌ها بدین شرح است:

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ(بقره-۱۵۶)

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت عالم متقی و مجاهد حضرت حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی رحمةالله‌علیه موجب تاثر عمیق گردید.

عالم مجاهدی که قبل از انقلاب اسلامی تاکنون همواره در تبلیغ و ترویج دین و توجه به مردم بالاخص محرومان، گوی سبقت را در منطقه خود ربوده بود و همچنین مسئولیت اداره حوزه علمیه داراب را بر عهده داشت.

این اعمال صالح ان‌شاءالله با فضل و رحمت الهی قرین گردد و لطف و محبت و همنشینی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را نصیب وی گرداند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به علما، اساتید، طلاب و عموم مردم استان فارس به‌ویژه مردم متدین شهرستان داراب، از خداوند علو درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر وافر الهی را برای بازماندگان مسئلت دارم.

عبدالرضا محمودی
مدیر حوزه علمیه استان فارس

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رحلت عالم ربّانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عبدالمهدی عندلیبی(رحمة الله علیه) موجب تأثّر و اندوه فراوان گردید.

معظّم له مبلّغی نمونه و مدرّسی شایسته و الگوی اخلاقی برای عام و خاص بودند و فقدان ایشان مصیبتی بزرگ برای حوزه علمیه و آحاد مردم بصیر و قدرشناس استان فارس، به‌ویژه شهرستان داراب می‌باشد.

از خدای متعال رحمت و مغفرت و علّو درجات را برای آن فقیدِ سعید و صبر و اجر را برای عموم بازماندگان و شاگردان و ارادتمندان ایشان مسئلت دارم.

سید علی اصغر دستغیب
رئیس جامعه روحانیت شیراز

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم ربانی، معلم اخلاق، فقیه پارسا، مبلغ دلسوز و مردمی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ میرزا علی اکبر(عبدالمهدی) عندلیبی (رحمت الله علیه) باعث اندوه و تألم فراوان گردید، آن عالم فرزانه با کسب مدارج بالای علمی در حوزه‌های علمیه، در مقام استادی خدوم و دلسوز به تربیت شاگردان فراوانی پرداختند، که هر یک از آنها در نقاط مختلف این مرز و بوم به انجام وظایف حوزوی و رسالت الهی خود مشغولند، آن استاد مکرم تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) و مؤسس حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان داراب را نیز بر عهده داشتند و دارای مقامات عرفانی، معنوی و فضائل اخلاقی و علمی والایی بودند.

اینجانب رحلت جانکاه آن استاد والامقام، عالم عامل، پدر معنوی طلاب، روحانی دلسوز و مردمی و نماینده مراجع عظام تقلید در منطقه داراب را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، تمامی علماء، اساتید، جامعه روحانیت، طلاب و مردم شریف داراب، خاندان بزرگ عندلیبی و خانواده آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن استاد بزرگوارم رحمت، آمرزش، علو درجات و حشر با اولیاء الله و برای خانواده و بازماندگان گرامی ایشان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت دارم، ما را در این سوگ و ماتم عظمی شریک غم، اندوه و عزای خود بدانید.

محمد عباسپور
مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه فارس


بسم‌ الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

خبر رحلت عالم خلیق و پارسا، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج میرزا عبدالمهدی عندلیبی، تولیت محترم حوزه علمیه داراب موجب تأثر و تألم گردید.

روحانی وارسته و محبوبی که با تمام اعضا و جوارح جامعه پیوند داشت و سجایای اخلاقیش زبان‌زد همگان بود و همین امر، ایشان را بعنوان الگوی ارزشمندی برای سبک زندگی خداپسندانه فراروی دوستدارانش قرار داده بود.

حضور آگاهانه در عرصه‌های مختلف و حمایت همه‌جانبه از نظام و ولایت، حاکی از اوج بصیرت و عمق درک سیاسی و اجتماعی ایشان بود.

اینجانب این ضایعه مولمه را به بیت شریف ایشان، مردم ولایتمدار و ارجمند شهرستان داراب بویژه جامعه معظم روحانیت و حوزه علمیه مبارکه آن شهرستان تسلیت عرض نموده، رحمت و رضوان الهی را برای آن فقید سعید از درگاه الهی خواستارم.

سید علیرضا دانا
نماینده مردم شریف استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آباده

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم مهرورز و پارسای شهرستان داراب حضرت حجت الاسلام و المسلمین عندلیبی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و اندوه شد.

آن عالم وارسته که سال‌ها تولیت و مسئولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب را بر عهده داشت و عمر خود را وقف تربیت سربازان حضرت ولی عصر(ع) کرده بود، اسوه تواضع، اخلاص و ادب بود و همگان از خرمن معنویت و اخلاقش کسب فیض می‌کردند.

اینجانب درگذشت آن عالم خدوم را به حوزه علمیه استان فارس، طلاب و فضلای شهرستان داراب، مردم مؤمن و ولایت مدار آن شهرستان و خاندان مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت واسعه الهی را خواستارم.

محمد استوار میمندی
مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاثر برانگیز رحلت عالم متقی و متخلق حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عبدالمهدی عندلیبی طاب ثراه دریافت شد، آن عالم خدوم، مردمی، متواضع و دلسوز، عمر شریف و پربرکتش را صرف خدمت به حوزه علمیه، نشر و ترویج علوم اهل بیت علیهم السلام و خدمت به مردم نمود، این جانب درگذشت آن عالم بزرگوار را به بیت شریف ایشان، مردم شریف داراب، علما و طلاب محترم این شهرستان تعزیت و تسلیت عرض کرده، برای آن فقید سعید رضوان الهی مسئلت دارم.

علی اکبر کلانتری
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم خلیق و روحانی فهیم مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ عبدالمهدی عندلیبی مایه تألم و تأثر همگان گردید.

روحانی گرانقدری که در قامت یک مبلغ شریعت غراء، درخشندگی خاصی داشت، زیرا ادب و اخلاق و مواجهه معقول با مردم از وی شخصیتی عزیز و مؤثر ساخته بود.

حفظ ارتباط با همه اقشار جامعه و فرصت شناسی در برخوردها به نفع هدایت مردم می‌تواند الگویی برای طلاب جوان باشد.

حضور اجتماعی و سیاسی در دفاع از انقلاب و ولایت به ضمیمه وراثت احترام و همراهی مردم جامعیتی اعتدال آمیز به آن فقیه بخشیده بود.

به مردم دیندار و عالم دوست داراب و به حوزه علمیه آن شهرستان و به جامعه روحانیت صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای آن عالم فقید غفران و رضوان الهی مسئلت دارم.

سید شرف الدین ملک حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی و فقیه پارسا حضرت حجت الاسلام و المسلمین عندلیبی رحمه الله علیه مایه اندوه و تألم گردید، آن شخصیت برجسته ضمن کسب مدارج علمی در حوزه‌های علمیه، در مقام استاد به تربیت شاگردان و طلاب پرداختند و سال‌ها تولیت حوزه علمیه امام صادق(ع) داراب را عهده دار بودند که افزون بر این، دارای سوابق و مقامات روحی و معنوی و فضائل اخلاقی برجسته بودند و سیره عملی این عالم جلیل القدر اسوه طلاب و فضلای حوزه علمیه فارس خواهد بود.

بدینوسیله ارتحال ملکوتی این عالم بزرگوار را به اساتید، طلاب و مردم شریف داراب، بیت شریف معظم له تسلیت و تعزیت می‌گوییم و روح و رضوان بی‌پایان الهی را برای آن استاد بزرگوار و صبوری و شکیبایی و پاداش الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند متعال خواستاریم.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha