چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
کد خبر: 1184081
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
احمدزاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی نشست خبری هفته وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری به تشریح برنامه های این نهاد در هفته وقف پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور، در نشست خبری اعلام برنامه های هفته وقف گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته، روز وقف از ۲۷ صفر به ۱۶ ربیع الاول منتقل گردیده است، لذا در سال جاری برنامه های هفته وقف از ۳۰ شهریور لغایت ۵ مهر اجرا می گردد.

وی در ادامه به عناوین هفته وقف اشاره کرد و افزود: رسانه، ترویج فرهنگ قرآن، وقف در سنت نبوی و سیره معصومین (علیهم السلام)، اقتصاد پایدار، رشد تولید، امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت، حمایت از خانواده، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان ها، سلامت جامعه و تکریم واقفین و خیرین از جمله موضوعات و عناوین هفته وقف بیان کرد.

وی در ادامه به برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این هفته اشاره کرد و اظهار کرد: ایجاد آمادگی کامل با بسیج همه ظرفیت های موجود و تشکیل ستاد اجرایی در اداره کل استان و ادارات اجرایی، برگزاری همایش یاوران وقف در ۱۲ شهرستان و تکریم از اصحاب وقف ازجمله برنامه های این اداره بیان کرد؛ همچنین همایش استانی یاوران وقف پنجشنبه ۵ مهرماه با تجلیل از واقفین، متولیان، مستاجرین و سرمایه گذاران و.. در مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده، تبلیغات، اطلاع رسانی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مشهد و شهرستان های استان خراسان رضوی از دیگر برنامه های هفته وقف بیان کرد و افزود: برای ایجاد وقف جدید دفاتر مشاوره ای در اداره کل و برخی از شهرستانها ایجاد شده است؛ تعداد وقف های جدید در یکسال گذشته بیش از ۱۲۰ مورد بوده است و همچنین تعداد وقف های جدید از ابتدای سال تاکنون ۴۱ وقف جدید ثبت شده است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه در قالب همایش، برپایی ایستگاه مشاوره، دیدار با خانواده معزز شهدا گفت: ایستگاه های «همه واقف باشیم» با هدف ارائه مشاوره های دقیق و کارشناسی به مراجعه کنندگان در ۳۷ ایستگاه در سطح استان خراسان رضوی در هفته وقف اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ نشست علمی و صنفی با موضوع وقف به برپایی نمایشگاه با موضوع آثار و برکات وقف در محل اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی در ۴۲ بقعه متبرکه، برگزاری ۱۴ محفل انس با قرآن کریم، طرح انشاء نویسی با موضوع وقف و نواختن زنگ وقف در مدارس، دعوت از علما، مسئولین و سایر اقشار تاثیرگذار در عرصه وقف، عیادت از فعالان عرصه وقف از جمله برنامه های عمومی هفته وقف در استان خراسان رضوی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی به ارائه خدمات درمانی رایگان در برخی از مراکزدرمانی موقوفه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت مبلغین و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و برپایی ۲۵ خیمه و ایستگاه های معرفت در بقاع متبرکه و سوق دادن محتوای برنامه ها به سمت فرهنگ وقف و همچنین برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی، ورزشی و...‏ از جمله برنامه های این اداره کل در هفته وقف خواهدبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha