سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
توصیه آیت‌الله کریمی جهرمی به فعال شیعی در آمریکا

حوزه/ آیت الله کریمی جهرمی تصریح کرد: اخلاق حسنه و برخورد مناسب با جوانان و مردم سبب جذب آنان به اسلام و تشیع می شود. تا جایی که توان دارید با تمام همت، خود را وقف خدمت به مردم کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد قزوینی از فعالان مذهبی و سخنرانان شیعه در آمریکا با آیت الله کریمی جهرمی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله کریمی جهرمی در این دیدار ضمن ابراز مسرت و خوشحالی از فعالیت ها و اقدامات این روحانی در اروپا و آمریکا، خدمت به مردم و دعوت آنان به‌ صلاح و رشد، را توفیقی الهی دانست که باید به خاطر آن خدا را شاکر بود.

وی با اشاره به جایگاه علم در دین اسلام گفت: در کلام شریف امام صادق(ع) آمده که که مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه، دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما، مقام کسی که علمی را برای خدا یاد بگیرد و برای خدا به آن عمل کند و به دیگران هم برای خدا یاد دهد آن است که این فرد در ملکوت آسمان ها به بزرگی یاد شود و او را با عظیم که اسم اعظم الهی است، خطاب می کنند. پس بکوشید در هر قدمی که بر می‌دارید خدا را اصل قرار دهید.

آیت الله کریمی جهرمی با تاکید بر لزوم توجه به امور جوانان، تصریح کرد: اخلاق حسنه و برخورد مناسب با جوانان و مردم سبب جذب آنان به اسلام و تشیع می شود. تا جایی که توان دارید با تمام همت، خود را وقف خدمت به مردم کنید.

وی حضرت سیدالشهدا(ع) را حلقه وصل دل ها به یکدیگر دانست و بر استفاده صحیح و درست از اربعین حسینی و مجالس اهل بیت علیهم السلام برای هدایت گروه های مختلف و مذاهب مختلف در خارج از کشور تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد قزوینی گزارش مبسوطی از برنامه های مذهبی در کشورهای آمریکا و کانادا و انگلیس و همچنین برنامه های انجام شده در اربعین حسینی ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha