سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مجتبی پوریوسفی

حوزه/ حجت‌الاسلام پور یوسفی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیم، گفت: احیای هویت دینی و ملی گیلان ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران بازوی توانمند جبهه انقلاب هستند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به پیچیدگی‌های مسائل فرهنگی در استان، بیان کرد: در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیم و در این حوزه پیچیدگی‌ها و چند وجهی‌ها وجود دارد.

حجت‌الاسلام پور یوسفی، با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در جامعه، اضافه کرد: تزریق امید در جامعه برای تقویت اراده مردم جهت اقدام عملی وظیفه رسانه است.

وی با اشاره به ضرورت الگوسازی در جامعه، یادآور شد: الگوسازی محور توسعه و تعالی در جامعه است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به وظایف و رسالت مهم رسانه‌ها و خبرنگاران، ابراز کرد: خبرنگاران در تزریق امید، تقویت اراده مردم و الگوسازی در جامعه نقش آفرین باشند.

حجت‌الاسلام پور یوسفی، با بیان اینکه احیای مساجد گامی مهم به سوی تمدن سازی نوین اسلامی است، یادآور شد: مسجد باید به کانون فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود و احیای این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه نگاه تمدنی در فرهنگ سازی تنزل یافته است، خاطرنشان کرد: نگاه تمدن سازی نوین اسلامی باید جهانی شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، با بیان اینکه فرهنگ دغدغه و چالش اصلی کشور است، گفت: نخبگان و آحاد جامعه برای حل مساله فرهنگ قیام کنند.

حجت‌الاسلام پور یوسفی، با بیان اینکه دشمن راهبردهای خود را در میدان پیاده سازی کرده است، اضافه کرد: تیم و جبهه واحدی برای فرهنگ سازی اسلامی شکل نگرفته، البته نباید فعالیت بسیاری از دغدغه‌مندان فرهنگی را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه زبان هنر اثرمندترین ابزار تبیین فرهنگی است، افزود: کنشگران هنر و رسانه در راستای احیای هویت دینی و اسلامی شکل بگیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به حضور میلیونی گردشگران به این استان، خاطرنشان کرد: گیلان به دلیل انباشت اماکن تاریخی، مناظر طبیعی و شخصیت‌های بزرگ به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام پور یوسفی، با اشاره به راهکارهای احیای هویت در گیلان، ابراز کرد: حفظ و صیانت از اماکن و بناهای تاریخی، احیای وقایع و شخصیت‌های تاریخی و مذهبی گیلان منتج به احیای هویت این استان می‌شود.

وی با بیان اینکه احیای هویت اصیل گیلان ضرورت دارد، افزود: هویت دینی و ملی گیلان باید احیا و مورد واکاوی قرار گیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، خاطرنشان کرد: مساله فلسطین مقطعی و گذرا نیست و باید تا پایان و نابودی اسرائیل مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پور یوسفی، با اشاره به اینکه فلسطین مساله جهانی است، تأکید کرد: آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل، مطالبه جهانی است.

وی از ساخت مستند ریشه‌های رشت خبر داد و گفت: این مجموعه به موضوعاتی چون نهضت جنگل، آیت الله ضیابری، کتابخانه ملی، حرم خواهر امام و دیگر ظرفیت‌های تاریخی رشت پرداخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha