یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
اختری

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت گفت: مظلومیت مردم غزه در عنوان شعار امسال هفته وحدت مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت، در نشست خبری هفته وحدت اظهار کرد: ایام ماه ربیع الاول همراه با خاطره‌های ارزشمند انسانی و الهی است. ورود پیامبر اسلام و دعوت آشکار به اسلام، در اول ماه ربیع الاول آغاز شده است.

وی افزود: ولادت پیامبر اسلام و ولادت امام جعفر صادق و امامت امام عصر نیز در این ماه رخ داده و پیروزی انقلاب اسلامی هم در ماه ربیع الاول بوده است. حضرت امام خمینی نیز از همان سال‌های اول هفته وحدت را به عنوان حرکت نوین پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اضافه کرد: مسئله وحدت اسلامی از امور ضروری در دین مقدس اسلام است و خداوند در قرآن کریم به اصل وحدت و برادری و برابری بین مسلمانان و شکل گیری وحدت و دوری از اختلاف، تصریح کرده است.

وی گفت: از مسائلی که امسال بسیار اهمیت دارد، مسئله قرار گرفتن ما در آستانه یک‌سالگی عملیات موفق طوفان الاقصی و همچنین مظلومیت مردم غزه است که در عنوان شعار وحدت امسال هم مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت ادامه داد: تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس نیز یکی دیگر از ارزش‌های بزرگ اسلام است و لذا امسال مسئله وحدت اهمیت بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: دشمن تلاش می‌کند میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند، لذا جامعه و مردم و به خصوص روشنفکران و نخبگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: به دلایل گفته شده «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» به عنوان شعار امسال هفته وحدت، انتخاب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند اگر کسی بشنود انسانی او را به نصرت و کمک بطلبد و او جوابش را ندهد، مسلمان نیست، لذا ان شاءالله امسال با صدایی رساتر، فریاد خود را به گوش جهانیان برسانیم.

وی بیان کرد: ما در اقداماتی که پیش بینی شده، برنامه‌های و نمایش‌های وحدت بخش برگزار می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت با اشاره به قرائت زیارت پیامبر اکرم در روز ۱۲ و هم ۱۷ ربیع الاول در مساجد، ادامه داد: همزمان با ۱۷ ربیع، جشن مردمی از میدان هفت تیر و پل کریمخان تا میدان ولیعصر و همچنین از خیابان انقلاب تا میدان ولیعصر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری افزود: همچنین برپایی پویش زیارت از دور حضرت رسول اکرم (ص) در ۱۷ ربیع الاول در مساجد و بقاع متبرکه همچنین، برنامه نورافشانی در شب ۱۷ ربیع الاول در سراسر کشور اجرا می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حمایت از مردم غزه با محور وحدت میان مسلمانان برنامه‌هایی را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره در طول سال به مسئله وحدت مسلمانان توجه دارد و اینکه شیعه و سنی، روز به روز صمیمی‌تر در کنار هم زندگی می‌کنند، نشانه وحدت و یکپارچگی ملت ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha