سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: طلبه با ورود به عالم طلبگی، از میان فعالیت های مختلف، خدمت به دین الهی را برگزیده است و حضور در حوزه علمیه به معنی اعلام آمادگی برای حضور در خط مقدم جبهه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، خانم امینی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان در آغاز سال تحصیلی این مدرسه ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به حدیثی از امام صادق علیه‏السلام اشاره کرد که به یکی از یاوران و شیعیان نزدیک خود فرمودند:الحَسَنُ مِن کلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ مِنک أَحسَن، لِمَکانِک مِنّا. وَ القَبیحُ مِن کلِّ أَحَدٍ قَبیحٌ وَ مِنک أَقبَح، لِمَکانِک مِنّا؛کار خوب، از هر کس خوب است، اما از تو خوب‏تر است؛ به جهت نسبتی که با ما داری. کار بد، از هر کس بد است و از تو بدتر؛ به جهت نسبتی که با ما داری .

امینی گفت: نظیر این‏که در قرآن کریم برای زنان پیامبرصلی‏ الله‏ علیه ‏و‏آله حساب ویژه‏ ای در نظر گرفته شده و از آنان توقع بیشتری بیان شده است. زنان پیامبر (ص) به جهت نسبتی که با او دارند، تکلیف بیشتری دارند. این نسبت و قرابت از جهتی برای آنان مزیت است و از سوی دیگر، برای آنان مسئولیت ایجاد می‏‌کند.

در ادامه برنامه خانم ایزدپناه، استاد این مدرسه بیان کرد:طلبه با ورود به عالم طلبگی، از میان فعالیت های مختلف، خدمت به دین الهی را برگزیده است و ثبت نام در حوزه علمیه به معنی اعلام آمادگی برای حضور در خط مقدم جبهه فرهنگی است.

وی افزود: یکی از مسائلی که به مرور گریبان گیر برخی از طلاب -به خصوص طلاب مقدماتی می شود؛ احساس خستگی و کم شدن نشاط طلبگی است.

ایزدپناه تصریح کرد: یک فرد وقتی که وارد حوزه علمیه می شود با یک سری از آموزش ها مواجه می شود که ممکن است برای او خسته کننده و کم فایده جلوه کند، برای رفع این مسئله باید توجه کند که بدون شک یک طلبه برای تحقق رسالت تاریخی اش احتیاج به کسب آمادگی و مهارت هایی خاص دارد. پس، عمده توان و وقت طلبه باید صرف آموختن معارف دینی گردد، تا از این نظر غنی و کارآمد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha