یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
دفاع مقدس

حوزه / رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پنجمین آیین تجلیل از یک میلیون بانوی ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبری در روز چهارم مهر در حسینیه حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در تالار اروند موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز ۲۵ شهریور برگزار شد.

در این نشست خبری، سردار سرتیپ بهمن کارگر؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت حضور داشتند.

سردار کارگر در ابتدای جلسه با بیان اینکه، برنامه هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد، گفت: پنجمین آیین تجلیل از یک میلیون بانوی ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبری در روز چهارم مهر در حسینیه حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری روزها در هفته دفاع مقدس افزود: ۳۱ شهریور «پیشکسوتان دفاع مقدس»، یکم مهر «مقاومت و وحدت ملی، جوانان، علم دانش‌پژوهشی»، دوم مهر «زنان، خانواده سلامت»، سوم مهر «شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینان»، چهارم مهر «دفاع همه‌جانبه، پشتیبان همه‌جانبه، اصناف و سربازان»، پنجم مهر «ولایت‌مداری، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی»، جمعه ششم مهر «نیروهای مسلح، بسیجیان و عشایر» و شنبه هفتم مهر «فرماندهان، عزتمداران» نامگذاری شده است.

وی افزود: پنجمین آیین تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت در محضر امام خامنه‌ای در روز چهارم مهر در حسینه حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه از ۱۲۰۰ برنامه ۲۶۹ برنامه توسط دستگاه‌های کشوری و ۲۷۹۴ برنامه توسط دستگاه‌های لشکری برگزار خواهد شد، بیان کرد: دیدار و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس در کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری، برگزاری شب شعر و خاطره با محوریت مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها از جمله این برنامه‌ها است. همچنین برگزاری رژه نیروهای مسلح در مراکز استان و تهران، برگزاری رژه دریایی در هرمزگان، نواختن زنگ ایثار در مدارس، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس و افتتاح پنج موزه دفاع مقدس و رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر تاکید کرد: برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور، شب خاطره، شب شعر، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری و بازدید از موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به طور عمومی است. همچنین در بخش اختصاصی هم برگزاری برنامه تجلیل از یک میلیون بانو در محضر رهبر انقلاب اسلامی در روز چهارم مهر که پخش زنده خواهد داشت. علاوه براین برگزاری رژه سراسری توسط ارتش و رژه دریایی نیروهای مسلح در آبهای خلیج فارس توسط سپاه پاسداران برخی دیگر از این برنامه‌ها هستند. همچنین افتتاحیه اردوهای راهیان امید و پیشرفت هم در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم برپا خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این هشت جلد دایرة‌المعارف ارتش هم رونمایی خواهد شد. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی هم از محصولات و تجهیزات جدید صنایع دفاعی رونمایی خواهد کرد. لازم به ذکر است همه برنامه هایی که در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری آن هستیم مردمی هستند. اجرای برنامه در مساجد مدارس و دانشگاه‌ها گواه بارز این ادعا است البته نمی‌توان توقع داشت مردم به تنهایی در این رابطه سرمایه‌گذاری کنند چون به دلیل گرانی هزینه‌ها نیاز به کمک‌های دولتی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha